Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése

Nyomtatás
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése

Egyesületünk már a nyugati tehermentesítő út terveinek véleményezésekor is jelezte, hogy a beruházáshoz kapcsolódóan a közösségi közlekedés hátrányba kerül, hiszen a Hatvan utcán és a Széchenyi utcán kialakított a megállóhelyek - egyetlen kivételtől eltekintve - rendkívül előnytelen helyen épültek és több esetben a méretük sem megfelelő, rövidek. Az újonnan kialakított utcákban ugyan épült autóbuszsáv, de az a jelenlegi közlekedési igények szempontjából irreleváns, évekig kihasználatlanul fog állni.



Az áthelyezés indoka, hogy a Széchenyi utca elején, a Piac utca felé két forgalmi sáv kerül kialakításra. Azonban ez koránt sem akkora segítség, mint amekkora hátrányt okoz a Hal köz megállóhely áthelyezése. Komoly fennakadást eddig sem okozott ennek a sávnak a hiánya. A nyugati “kiskörút” építésével pedig még inkább jelentőségét veszti.

A Pásti utca és a Hal köz megállóhelyek távolabb kerültek a belvárostól, ahonnan az utasok érkeznek. A Széchenyi utcán az áthelyezett megállóhely a villamostól kétszer olyan távol esik. Ez azért baj, mert a kelet-nyugati irányú autóbuszvonalak szempontjából a Hal köz megállóhely a  város legforgalmasabb megállója, fontos átszállási kapcsolat a villamosra, illetve a villamosról. Napi szinten több ezer utast érint hátrányosan  az áthelyezése.

A tervezés átgondolatlanságát mutatja, hogy ezáltal az autóbuszok a belvároson átrobognak, hiszen a Csokonai Színház és az új Hal köz megálló között fél kilométer a távolság. Az intenzív utasforgalmú belvárosban 250 méterenként kellene megállóhelynek lennie.

A belvárosi átszállási kapcsolat azért is fontos, mert a 2-es villamos elkészülte után a 31-es és 32-es autóbuszok megszűnnek, ezáltal az Újkert és a helyközi autóbusz-állomás, valamit a Segner tér közvetlen kapcsolata is megszűnik.



Súlyos szemléleti és erkölcsi válságról tanúskodik az a tény, hogy míg a város közlekedési cége óriási finanszírozási problémákkal küzd, addig a tulajdonos, önkormányzat beruházásai során hanyagul veszi figyelembe a közösségi közlekedés igényeit. Az elvégzett beruházások nem segítik elő, sem az utasok számának növelését, sem pedig az autóbuszok gazdaságosabb üzemeltetését.



Sőt, a város a közösségi közlekedés elősegítésére szánt forrásokat egyéb közúti fejlesztésekre, körforgalmak építésére költi. Ez olyan, mint ha a stadionra szánt pénzből uszodát építenénk. Természetesen a megvalósuló beruházások fontosak, de azokat az arra szánt forrásokból kellene építeni, nem pedig a közösségi közlekedéstől elvonni.

Komoly kapkodásra és a szakmai kontroll hiányára utal az is, hogy a Hal köz megállóhely további 46 db megállóhellyel együtt három éve került felújításra EU társfinanszírozás keretében. Az önkormányzat a támogatás feltételeként vállalta, hogy 5 évig fenntartja és üzemelteti az így megépült megállókat.



Felszólítjuk az önkormányzatot, hogy haladéktalanul intézkedjen a Hal köz megállóhely visszahelyezéséről, mivel a megállóhely áthelyezése napi szinten több ezer utast érint hátrányosan. Amennyiben nem történik változás, az komoly negatív hatással lesz a közösségi közlekedésre, tovább mélyítve a közösségi közlekedés válságát.

Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése
Újabb szög a közösségi közlekedés koporsójába: Hal köz megállóhely áthelyezése

Belépés