Józsa - 34/34A, 35/35A, 35Y/351, 36/36A (2014. március 1-től)

Nyomtatás
  • A vonalhálózati átalakítások egyik sarkalatos kérdése az Újkert és Vénkert szívében lévő oktatási intézmények és a helyközi autóbusz-állomás közvetlen kapcsolatának kérdése, amely a 32-es autóbuszokkal együtt gyakorlatilag megszűnnek. A szolgáltató a józsai járatokkal kívánja ezt pótolni, amely - az intézmények elhelyezkedését figyelembe véve - azonban messze nem fogja a jelenlegi szolgáltatási színvonalat hozni.

  • A józsai járatok meghökkentő, belvárosi vonalvezetésének az oka, hogy a járatok érintsék a helyközi autóbusz-állomást a Piac utca és a Nagyállomás érintése nélkül. Azonban ennek az a hátránya, hogy ebben a “hurokban” kihasználatlan szakasz lesz a Segner tér - Hatvan utca - Tisza István utca útvonal. Ez összességében alig rövidebb útvonal, mintha a járatok akár a Piac utca, akár az Erzsébet utca érintésével a Nagyállomásról indulnának. Az átszállási infrastruktúra (Böszörményi úti megálló megépítése és Kistemplom)  hiányosságainak felszámolásáig és a tarifarendszer átalakításáig ezen kényszermegoldás helyett, olyan vonalvezetést kellene alkalmazni, amely az utasok számára hasznos.

  • Kevesebb “A” jelzésű járat. A kora hajnali és a késő esti járatok kivételével valamennyi józsai járat - hétvégén is - érinti a helyközi autóbusz-állomást, ezáltal a menetrend egyszerűbbé és áttekinthetőbbé válik.

  • Hétvégén a 36-os autóbuszok 60 perc helyett 30 percenként közlekednek.

  • Az esti órákban összevont,  Alsó- és Felsőjózsát érintő járat is közlekedik.