Debrecen

Nyomtatás

Módosított menetrendek: Az egyik húsz, a másik egy híján tizenkilenc

Módosított menetrendek: Az egyik húsz, a másik egy híján tizenkilenc

Holnaptól változik a debreceni helyi közlekedés menetrendje. Habár néhány forgalmasabb vonalon már visszatért minden régi kerékvágásba, azonban sok helyen találkozni bosszantó módosításokkal. Bizonyos vonalakon munkanapokon is hétvégi (szombati) menetrend volt érvényben, amelyek néhány járattal meg lettek toldva. A legújabb módosítás alapja a tanszünetes munkanapi menetrend, amelyekből bizonyos járatok törlésre kerültek. A végeredményt tekintve pedig sok vonalon érdemi változás nem történik, hiszen maradtak az óránkénti követési idők. Sőt, a külterületek felé közlekedő járatok esetén közel három órás “üzemszünet” is van munkanapokon.

Több vonalon megszüntetésre kerültek olyan utolsó járatok, amelyek megszűnése azért érthetetlen, mert ezek a járatok garázsmenetként, utasok nélkül ugyanúgy közlekednek, a megszüntetett járattal közel azonos útvonalon. Ez érdemi költségcsökkentést biztosan nem eredményez.

A járványhelyzet alaposan felforgatta a közösségi közlekedést, azonban úgy gondoljuk, hogy a módosított, helyenként átláthatatlan menetrendek csak tovább rontják a közösségi közlekedés megítélését. A vészhelyzet végével minél hamarabb vissza kell térni minden vonalon a szokásos menetrendhez.

Az alábbiakban részletesen kigyűjtöttük a változásokat. Amennyiben nem elégedett a módosított menetrendekell, feltétlenül írja meg az észrevételét. Az észrevételeket az erre kialakított űrlapon várjuk, illetve javasoljuk, hogy küldje el a szolgáltató részére is.

 
Részletes változások:
  •  1

Munkanapokon tanszüneti munkanapi menetrend szerint közlekedik.
 
  •  2

Munkanapokon tanszüneti munkanapi menetrend szerint közlekedik.
 
  •  3 / 3A

Munkanapokon szabadnapi menetrend szerint közlekedik.
 

Pandémiának álcázott leépítés

Pandémiának álcázott leépítés

A közlekedésért felelős minisztérium utasítására szombattól több vasúti mellékvonalon megszűnik a közlekedés, vagy jelentősen csökkentik a vonatok számát.  Vonatok helyett pedig részben vagy teljesen autóbuszokkal pótolják a kieső szolgáltatást. Nem csak a buszok menetideje lesz hosszabb, hanem a megnövekedett menetidő miatt az átszállással töltött idő ismegnő.

Megnéztük hogyan épül a vasút Ebes-Debrecen között

Megnéztük hogyan épül a vasút Ebes-Debrecen között

Egyesületünk a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a kivitelező Ágod-völgye Konzorcium jóvoltából szakmai látogatást szervezett Ebes-Debrecen közé, ahol a jelenleg zajló vasúti átépítési munkákat tekintettük meg.

Egyirányúsítás Debrecenben, első tapasztalatok

Egyirányúsítás Debrecenben, első tapasztalatok

Egyesületünk online kérdőívvel felmérte a városban közlekedők tapasztalatait a 2017 november végén bevezetett belvárosi egyirányú forgalmi renddel kapcsolatban. Hét egyszerű kérdést tettünk fel, amelynek az volt a célja, hogy megismerjük az első benyomásokat valamit információt szerezzünk a közlekedők konkrét tapasztalatairól, javaslatairól.

Kerékpáros fejlesztésnek álcázva épülhet tovább a nyugati kiskörút

Kerékpáros fejlesztésnek álcázva épülhet tovább a nyugati kiskörút

A soron következő közgyűlési előterjesztés egyik napirendi pontja "Támogatási kérelem benyújtása a TOP-6.4.1-16 "Fenntartható városi közlekedésfejlesztés" tárgyú felhívásra, a "Nyugati kiskörút III. ütem építése és kerékpárforgalmi létesítmények kialakítása" tárgyú projekt megvalósítására.

Az előterjesztés szerint "a közlekedésfejlesztéseknek hozzá kell járulnia az éghajlatváltozás mérsékléséhez, a CO2 kibocsátás csökkentéséhez, az élhető városi környezet kialakulásához".

Játékos közlekedés! - Diákok rajzai díszítik a Sípos Utcai Óvoda falait

Játékos közlekedés! - Diákok rajzai díszítik a Sípos Utcai Óvoda falait

Ünnepélyes keretek között átadásra került a Sípos Utcai Óvoda belső falait díszítő dekoráció.

Az elmúlt napokban közösségi szolgálat keretében, mesés témájú rajzokat terveztek diákok, majd azt saját maguk festették fel az óvoda három helységének belső falaira. A rajzokon megjelentek az óvoda jelképei, mesefigurák és közösségi közlekedéssel kapcsolatos járművek, vonatok.

Az átadó ünnepségen Türk László önkormányzati képviselő a város nevében megköszönte, hogy négy intézmény és szervezet ilyen példásan össze tudott fogni egy jó ügyért. Jónás Zoltán a DERKE elnöke  kiemelte, hogy az egyesület céljainak megfelelően egyszerre több generáció számára be lehet mutatni, hogy a közösségi közlekedés a mindennapok része. Az óvoda részéről Nagyné Ambrus Györgyi Ilona óvodavezető, a középiskola részéről Gyöngyné Czene Ágnes gyakorlati oktatás vezető megköszönték a diákok színvonalas munkáját.

Gyerekektől gyerekeknek. Sikerrel zárult a "Játékos közlekedés" programunk.

Gyerekektől gyerekeknek. Sikerrel zárult a "Játékos közlekedés" programunk.

Gyerekektől gyereknek. Ezzel a mottóval ünnepélyes kereteket között átadásra kerültek a Debreceni Egyetem Óvodájában és a Lehel Utcai Óvodában azok a játékok, amelyeket középiskolás diákok készítettek közösségi szolgálat keretében. A közlekedéssel kapcsolatos játékokon szereplő grafikákat részben a diákok tervezték és festették meg.

"Az én megállóm!" folytatódik

"Az én megállóm!" folytatódik

A Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület tavaly nagy népszerűségnek örvendő programot valósított meg. “Az én megállóm!”, amely az Új Európa Alapítvány támogatásával valósult meg, többszörösen felül múlta előzetes számításainkat. A siker arra ösztönzött minket, hogy folytatnunk kell.

"Mindennemű ÉTEL és ITAL fogyasztása TILOS!"

"Mindennemű ÉTEL és ITAL fogyasztása TILOS!"

Az elmúlt időszakban többször hallhattunk arról, hogy az ellenőrök pótdíjat szabtak ki azon utasoknak, akik valamilyen ételt, vagy italt fogyasztottak a DKV járművein. Természetesen mi sem szeretjük a "gyorséttermi szagokat" a buszon, vagy villamoson, és mustárfolt sem esztétikus az üléseken, főleg nem szívesen ülünk bele. Azonban azt fontos tudni, hogy ma Magyarországon a közösségi közlekedés járművein étel és ital fogyasztására teljes tiltást csak a DKV és a BKK alkalmaz. Más szolgáltatónál egyáltalán nincs tiltva, vagy - ha bizonyos feltételekkel is ugyan - de legalább vizet lehet inni a járművön.

A tiltás elsődleges célja, hogy az utasok ne szemeteljék össze a járművet. Ezt azonban nem említik azon a videón, amivel - a konfliktusok megelőzése érdekében - a DKV járműveinek belső kijelzőin találkozhatunk. A hangsúly a "menü árán", a 3000,- Ft-on van! Mindenesetre pozitívum, hogy a korábbiakkal ellentétben már kellően felhívják a figyelmet erre .

Megmutatjuk, hogy ugyanezt a problémát Bécsben hogyan kezelik. Ott kicsit más a konfliktuskezelés módja, mivel nem a büntetésen van a hangsúly, hanem a tisztaságra és annak fenntartására hívják fel a figyelmet egy frappáns videóban. 

Éjszakai járat minden debreceninek

Éjszakai járat minden debreceninek

Dr. Papp László, polgármester, Debrecen

Tárgy:  Éjszakai járat minden debrecenieknek

Tisztelt Polgármester Úr!

Örömmel fogadtuk a  hírt az új repülőtéri járat (44R) indulásáról, amely a folyamatosan bővülő Debreceni Repülőtér kiszolgálását hivatott elősegíteni mind az utasforgalom, mind pedig az azt kiszolgáló személyzet tekintetében. Úgy gondoljuk, hogy a korábbi repülőtéri járathoz képest jobban fogja szolgálni az utasok igényeit és az is fontos, hogy a járatok normál díjszabással vehetőek igénybe a korábbi különdíjas szolgáltatáshoz képest. A helyi közlekedésbe történő integráció a járatok kihasználtságát is hatékonyan elősegíti.

A város többi részének a repülőtérrel való kapcsolatának javítása érdekében nagyon szerencsésnek látjuk, hogy a Nagyállomásról a repülőtérre közlekedő autóbuszokhoz kapcsolódóan a 2-es villamos menetrendje is változik és a repülőjáratok menetrendjéhez igazítottan a kiszolgáló személyzet és repülőtéri utasok érdekében a ki- és bejutáshoz  a kora hajnali és a késő éjjeli órákban éjszakai járatok is indulnak a 2-es villamos vonalán.

Tartalom átvétel