Hajdú-Bihar megye

Nyomtatás

Módosított menetrendek: Az egyik húsz, a másik egy híján tizenkilenc

Módosított menetrendek: Az egyik húsz, a másik egy híján tizenkilenc

Holnaptól változik a debreceni helyi közlekedés menetrendje. Habár néhány forgalmasabb vonalon már visszatért minden régi kerékvágásba, azonban sok helyen találkozni bosszantó módosításokkal. Bizonyos vonalakon munkanapokon is hétvégi (szombati) menetrend volt érvényben, amelyek néhány járattal meg lettek toldva. A legújabb módosítás alapja a tanszünetes munkanapi menetrend, amelyekből bizonyos járatok törlésre kerültek. A végeredményt tekintve pedig sok vonalon érdemi változás nem történik, hiszen maradtak az óránkénti követési idők. Sőt, a külterületek felé közlekedő járatok esetén közel három órás “üzemszünet” is van munkanapokon.

Több vonalon megszüntetésre kerültek olyan utolsó járatok, amelyek megszűnése azért érthetetlen, mert ezek a járatok garázsmenetként, utasok nélkül ugyanúgy közlekednek, a megszüntetett járattal közel azonos útvonalon. Ez érdemi költségcsökkentést biztosan nem eredményez.

A járványhelyzet alaposan felforgatta a közösségi közlekedést, azonban úgy gondoljuk, hogy a módosított, helyenként átláthatatlan menetrendek csak tovább rontják a közösségi közlekedés megítélését. A vészhelyzet végével minél hamarabb vissza kell térni minden vonalon a szokásos menetrendhez.

Az alábbiakban részletesen kigyűjtöttük a változásokat. Amennyiben nem elégedett a módosított menetrendekell, feltétlenül írja meg az észrevételét. Az észrevételeket az erre kialakított űrlapon várjuk, illetve javasoljuk, hogy küldje el a szolgáltató részére is.

 
Részletes változások:
  •  1

Munkanapokon tanszüneti munkanapi menetrend szerint közlekedik.
 
  •  2

Munkanapokon tanszüneti munkanapi menetrend szerint közlekedik.
 
  •  3 / 3A

Munkanapokon szabadnapi menetrend szerint közlekedik.
 

Pandémiának álcázott leépítés

Pandémiának álcázott leépítés

A közlekedésért felelős minisztérium utasítására szombattól több vasúti mellékvonalon megszűnik a közlekedés, vagy jelentősen csökkentik a vonatok számát.  Vonatok helyett pedig részben vagy teljesen autóbuszokkal pótolják a kieső szolgáltatást. Nem csak a buszok menetideje lesz hosszabb, hanem a megnövekedett menetidő miatt az átszállással töltött idő ismegnő.

Egyirányúsítás Debrecenben, első tapasztalatok

Egyirányúsítás Debrecenben, első tapasztalatok

Egyesületünk online kérdőívvel felmérte a városban közlekedők tapasztalatait a 2017 november végén bevezetett belvárosi egyirányú forgalmi renddel kapcsolatban. Hét egyszerű kérdést tettünk fel, amelynek az volt a célja, hogy megismerjük az első benyomásokat valamit információt szerezzünk a közlekedők konkrét tapasztalatairól, javaslatairól.

Új helyi menetrend Berettyóújfaluban

Új helyi menetrend Berettyóújfaluban

A mai naptól új menetrenddel indult el Berettyóújfaluban a helyi autóbuszközlekedés. Egyesületünk közbenjárására megújult a megállóhelyi menetrendi hirdetmény is és térkép is készült. A helyijárat a települést átszelve, Berettyószentmárton, Aradi utca és a TESCO között közlekedik. A korábbiakhoz képest többször érinti a vasútállomást és a kórházhoz pedig mindig betér. A menetrendet egyesületünk weboldalán (http://menetrend.derke.hu/…) is meg lehet tekinteni, valamint a Debreceni Menetrend alkalmazásban is elérhető.

Játékos közlekedés - Kicsik a nagyokkal

Játékos közlekedés - Kicsik a nagyokkal

A Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület szervezésében középiskolás diákok közösségi közlekedéssel kapcsolatos játékokat készítettek óvodásoknak, majd játszottak a gyerekekkel.

Az elmúlt héten a Kós Károly Művészeti Szakgimnázium önkéntes diákjai egyszerű, közösségi közlekedéssel kapcsolatos játékokat készítettek. Az elkészült játékokat pedig személyesen vitték el a józsai Gönczy Pál Utcai Óvodába, ahol óvodapedagógus közreműködésével, játszottak is a gyerekekkel.

A diákok közösségi szolgálat keretében készítették a játékokat, majd három napon át minden nap egy-egy órát töltöttek el az óvodában és minden nap más játékot vittek. Első nap készségfejlesztő játékokat adtak át az óvodásoknak, mint például memóriajáték vagy a párosító játék, amelyből megtanulhatták a vonat sínen, az autóbusz pedig az úton közlekedik. Második nap kifestővel készültek a diákok, valamint szituációs gyakorlat keretében a villamosról való le- és felszállást gyakorolták. Harmadik nap pedig színes papírra készítettek kavicsképeket a diákok az óvodásokkal együtt.

A program iránti érdeklődés várakozásainkat felülmúlta, hiszen olyan sok diák jelentkezett a programra,, hogy minden óvodásra jutott egy önkéntes, így nem csak csoportos, hanem egyéni foglalkozásra is nyílt lehetőség.

A diákok felkészülten és óvodapedadógus kíséretében érkeztek az óvodába. Az önkénteseket Nótinné Csikós Marianna, - az ovoneni.blog.hu szerzője - kísérte el és készítette fel, hogy hogyan teremtsenek kapcsolatot az ovisokkal és mire figyeljenek oda a játék során. Ez szerencsére hamar sikerült, hisz az ovisok is érdeklődőek voltak és nyitottak a diákok felé. A búcsú se volt könnyű, mert az óvodások alig akarták elengedni a diákokat volt olyan ovis, aki utolsó nap mindenkinek egy rajzot készített.

Gyerekektől gyerekeknek. Sikerrel zárult a "Játékos közlekedés" programunk.

Gyerekektől gyerekeknek. Sikerrel zárult a "Játékos közlekedés" programunk.

Gyerekektől gyereknek. Ezzel a mottóval ünnepélyes kereteket között átadásra kerültek a Debreceni Egyetem Óvodájában és a Lehel Utcai Óvodában azok a játékok, amelyeket középiskolás diákok készítettek közösségi szolgálat keretében. A közlekedéssel kapcsolatos játékokon szereplő grafikákat részben a diákok tervezték és festették meg.

"Az én megállóm!" folytatódik

"Az én megállóm!" folytatódik

A Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület tavaly nagy népszerűségnek örvendő programot valósított meg. “Az én megállóm!”, amely az Új Európa Alapítvány támogatásával valósult meg, többszörösen felül múlta előzetes számításainkat. A siker arra ösztönzött minket, hogy folytatnunk kell.

Éjszakai járat minden debreceninek

Éjszakai járat minden debreceninek

Dr. Papp László, polgármester, Debrecen

Tárgy:  Éjszakai járat minden debrecenieknek

Tisztelt Polgármester Úr!

Örömmel fogadtuk a  hírt az új repülőtéri járat (44R) indulásáról, amely a folyamatosan bővülő Debreceni Repülőtér kiszolgálását hivatott elősegíteni mind az utasforgalom, mind pedig az azt kiszolgáló személyzet tekintetében. Úgy gondoljuk, hogy a korábbi repülőtéri járathoz képest jobban fogja szolgálni az utasok igényeit és az is fontos, hogy a járatok normál díjszabással vehetőek igénybe a korábbi különdíjas szolgáltatáshoz képest. A helyi közlekedésbe történő integráció a járatok kihasználtságát is hatékonyan elősegíti.

A város többi részének a repülőtérrel való kapcsolatának javítása érdekében nagyon szerencsésnek látjuk, hogy a Nagyállomásról a repülőtérre közlekedő autóbuszokhoz kapcsolódóan a 2-es villamos menetrendje is változik és a repülőjáratok menetrendjéhez igazítottan a kiszolgáló személyzet és repülőtéri utasok érdekében a ki- és bejutáshoz  a kora hajnali és a késő éjjeli órákban éjszakai járatok is indulnak a 2-es villamos vonalán.

Menetrend. Váltás?

Személyvonat indul Vámospércsen át Nyírábrányba a 11. vágányról

Már nem kell sokat aludni, és december 13-án 0 órakor elindul az új vasúti menetrend. Sajnos még mindig csak vasúti menetrendről beszélhetünk, és nem közösségi közlekedési menetrendről.

Egy igazi debreceni villamos

Az egyik ajándékba kapott villamos a Nagyállomás előtt 1961-ben. (kép: fortepan/Nagy Gyula)

Az sokak számára közismert, hogy Debrecenben szoktak nosztalgia villamosok közlekedni. Azt viszont már csak kevesen tudják, hogy sajnos ezek a villamosok nem itt készültek, pedig Debrecenben több villamost is gyártottak. Még kevésbé közismert, hogy ma is van Debrecenben egy olyan villamos, ami helyben készült és helyben közlekedett.

Debrecen városa 1961-ben ünnepelte fennállásának 600. évfordulóját. Ebből az alkalomból az akkori közlekedési miniszter, Kossa István utasítást adott, hogy Debrecen számára adjanak hat új acélvázas villamost ajándékba. A járműveket Debrecenben gyártották le, és negyed éves csúszással, 1961 augusztusától novemberéig készültek el. A villamosok a 251-256-os pályaszámokat kapták.

Tartalom átvétel