Hajdú-Bihar megye

Nyomtatás

Egyirányúsítás Debrecenben, első tapasztalatok

Egyirányúsítás Debrecenben, első tapasztalatok

Egyesületünk online kérdőívvel felmérte a városban közlekedők tapasztalatait a 2017 november végén bevezetett belvárosi egyirányú forgalmi renddel kapcsolatban. Hét egyszerű kérdést tettünk fel, amelynek az volt a célja, hogy megismerjük az első benyomásokat valamit információt szerezzünk a közlekedők konkrét tapasztalatairól, javaslatairól.

Új helyi menetrend Berettyóújfaluban

Új helyi menetrend Berettyóújfaluban

A mai naptól új menetrenddel indult el Berettyóújfaluban a helyi autóbuszközlekedés. Egyesületünk közbenjárására megújult a megállóhelyi menetrendi hirdetmény is és térkép is készült. A helyijárat a települést átszelve, Berettyószentmárton, Aradi utca és a TESCO között közlekedik. A korábbiakhoz képest többször érinti a vasútállomást és a kórházhoz pedig mindig betér. A menetrendet egyesületünk weboldalán (http://menetrend.derke.hu/…) is meg lehet tekinteni, valamint a Debreceni Menetrend alkalmazásban is elérhető.

Játékos közlekedés - Kicsik a nagyokkal

Játékos közlekedés - Kicsik a nagyokkal

A Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület szervezésében középiskolás diákok közösségi közlekedéssel kapcsolatos játékokat készítettek óvodásoknak, majd játszottak a gyerekekkel.

Az elmúlt héten a Kós Károly Művészeti Szakgimnázium önkéntes diákjai egyszerű, közösségi közlekedéssel kapcsolatos játékokat készítettek. Az elkészült játékokat pedig személyesen vitték el a józsai Gönczy Pál Utcai Óvodába, ahol óvodapedagógus közreműködésével, játszottak is a gyerekekkel.

A diákok közösségi szolgálat keretében készítették a játékokat, majd három napon át minden nap egy-egy órát töltöttek el az óvodában és minden nap más játékot vittek. Első nap készségfejlesztő játékokat adtak át az óvodásoknak, mint például memóriajáték vagy a párosító játék, amelyből megtanulhatták a vonat sínen, az autóbusz pedig az úton közlekedik. Második nap kifestővel készültek a diákok, valamint szituációs gyakorlat keretében a villamosról való le- és felszállást gyakorolták. Harmadik nap pedig színes papírra készítettek kavicsképeket a diákok az óvodásokkal együtt.

A program iránti érdeklődés várakozásainkat felülmúlta, hiszen olyan sok diák jelentkezett a programra,, hogy minden óvodásra jutott egy önkéntes, így nem csak csoportos, hanem egyéni foglalkozásra is nyílt lehetőség.

A diákok felkészülten és óvodapedadógus kíséretében érkeztek az óvodába. Az önkénteseket Nótinné Csikós Marianna, - az ovoneni.blog.hu szerzője - kísérte el és készítette fel, hogy hogyan teremtsenek kapcsolatot az ovisokkal és mire figyeljenek oda a játék során. Ez szerencsére hamar sikerült, hisz az ovisok is érdeklődőek voltak és nyitottak a diákok felé. A búcsú se volt könnyű, mert az óvodások alig akarták elengedni a diákokat volt olyan ovis, aki utolsó nap mindenkinek egy rajzot készített.

Gyerekektől gyerekeknek. Sikerrel zárult a "Játékos közlekedés" programunk.

Gyerekektől gyerekeknek. Sikerrel zárult a "Játékos közlekedés" programunk.

Gyerekektől gyereknek. Ezzel a mottóval ünnepélyes kereteket között átadásra kerültek a Debreceni Egyetem Óvodájában és a Lehel Utcai Óvodában azok a játékok, amelyeket középiskolás diákok készítettek közösségi szolgálat keretében. A közlekedéssel kapcsolatos játékokon szereplő grafikákat részben a diákok tervezték és festették meg.

"Az én megállóm!" folytatódik

"Az én megállóm!" folytatódik

A Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület tavaly nagy népszerűségnek örvendő programot valósított meg. “Az én megállóm!”, amely az Új Európa Alapítvány támogatásával valósult meg, többszörösen felül múlta előzetes számításainkat. A siker arra ösztönzött minket, hogy folytatnunk kell.

Éjszakai járat minden debreceninek

Éjszakai járat minden debreceninek

Dr. Papp László, polgármester, Debrecen

Tárgy:  Éjszakai járat minden debrecenieknek

Tisztelt Polgármester Úr!

Örömmel fogadtuk a  hírt az új repülőtéri járat (44R) indulásáról, amely a folyamatosan bővülő Debreceni Repülőtér kiszolgálását hivatott elősegíteni mind az utasforgalom, mind pedig az azt kiszolgáló személyzet tekintetében. Úgy gondoljuk, hogy a korábbi repülőtéri járathoz képest jobban fogja szolgálni az utasok igényeit és az is fontos, hogy a járatok normál díjszabással vehetőek igénybe a korábbi különdíjas szolgáltatáshoz képest. A helyi közlekedésbe történő integráció a járatok kihasználtságát is hatékonyan elősegíti.

A város többi részének a repülőtérrel való kapcsolatának javítása érdekében nagyon szerencsésnek látjuk, hogy a Nagyállomásról a repülőtérre közlekedő autóbuszokhoz kapcsolódóan a 2-es villamos menetrendje is változik és a repülőjáratok menetrendjéhez igazítottan a kiszolgáló személyzet és repülőtéri utasok érdekében a ki- és bejutáshoz  a kora hajnali és a késő éjjeli órákban éjszakai járatok is indulnak a 2-es villamos vonalán.

Menetrend. Váltás?

Személyvonat indul Vámospércsen át Nyírábrányba a 11. vágányról

Már nem kell sokat aludni, és december 13-án 0 órakor elindul az új vasúti menetrend. Sajnos még mindig csak vasúti menetrendről beszélhetünk, és nem közösségi közlekedési menetrendről.

Egy igazi debreceni villamos

Az egyik ajándékba kapott villamos a Nagyállomás előtt 1961-ben. (kép: fortepan/Nagy Gyula)

Az sokak számára közismert, hogy Debrecenben szoktak nosztalgia villamosok közlekedni. Azt viszont már csak kevesen tudják, hogy sajnos ezek a villamosok nem itt készültek, pedig Debrecenben több villamost is gyártottak. Még kevésbé közismert, hogy ma is van Debrecenben egy olyan villamos, ami helyben készült és helyben közlekedett.

Debrecen városa 1961-ben ünnepelte fennállásának 600. évfordulóját. Ebből az alkalomból az akkori közlekedési miniszter, Kossa István utasítást adott, hogy Debrecen számára adjanak hat új acélvázas villamost ajándékba. A járműveket Debrecenben gyártották le, és negyed éves csúszással, 1961 augusztusától novemberéig készültek el. A villamosok a 251-256-os pályaszámokat kapták.

Fél órával messzebb Bécstől

Indulásra készen a Hortobágy EC

Magyarországon továbbra is “divat”, hogy a jövő évi menetrendet államtitokként kezelik: természetesen semmit se tudni a jövő évi országos illetve távolsági menetrendekről - hivatalosan. Pedig már vészesen közelít december. Még csak arról sincs információ, hogy a Közlekedéstudományi Intézet Személyközlekedési Igazgatósága vagy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntött volna valamiről. Persze a “sógor vasutaknál” már nyár óta ismert a tervezet, sőt (most kapaszkodjunk meg) még az utasok véleményét is megkérdezték.

Nekünk meg marad a fakó, savanyú narancs, amit csak úgy hozzánk vágnak december elején. A tavalyi menetrend újdonsága, a Hortobágy EC, ami a császári fővárost köti össze a kálvinista Rómával, kicsit sántul, pontosabban lassul, fél órával tovább tart az út Bécsig, sőt már Budapestig is. Történik ez annak ellenére, hogy Szajol-Püspökladány között átadásra kerül elkészül a 160 km/h sebességre kiépített pálya. A lassulás oka kivételesen nem vasút rossz állapotában keresendő, hanem inkább üzemvitel kényelmi szempontjai között.

"Az én megállóm!" folytatódik

"Az én megállóm!" folytatódik

Az elmúlt hetekben középiskolás diákok közreműködésével felújítottuk a Dorottya utca autóbusz-megállóhelyen lévő fedett utasvárót. A diákok az 50 órás közösségi szolgálat keretében vállalták a feladatot. Az utasváró oldalfaláról eltávolítottuk a leváló régi festékdarabokat, felvettük a harcot a kisebb rozsdafoltokkal majd átfestettük váró oldalfalát kívülről és belülről.

Tartalom átvétel