Egyesületünk már a nyugati tehermentesítő út terveinek véleményezésekor is jelezte, hogy a beruházáshoz kapcsolódóan a közösségi közlekedés hátrányba kerül, hiszen a Hatvan utcán és a Széchenyi utcán kialakított a megállóhelyek - egyetlen kivételtől eltekintve - rendkívül előnytelen helyen épültek és több esetben a méretük sem megfelelő, rövidek. Az újonnan kialakított utcákban ugyan épült autóbuszsáv, de az a jelenlegi közlekedési igények szempontjából irreleváns, évekig kihasználatlanul fog állni.
Az áthelyezés indoka, hogy a Széchenyi utca elején, a Piac utca felé két forgalmi sáv kerül kialakításra. Azonban ez koránt sem akkora segítség, mint amekkora hátrányt okoz a Hal köz megállóhely áthelyezése. Komoly fennakadást eddig sem okozott ennek a sávnak a hiánya. A nyugati “kiskörút” építésével pedig még inkább jelentőségét veszti.
A Pásti utca és a Hal köz megállóhelyek távolabb kerültek a belvárostól, ahonnan az utasok érkeznek. A Széchenyi utcán az áthelyezett megállóhely a villamostól kétszer olyan távol esik. Ez azért baj, mert a kelet-nyugati irányú autóbuszvonalak szempontjából a Hal köz megállóhely a város legforgalmasabb megállója, fontos átszállási kapcsolat a villamosra, illetve a villamosról. Napi szinten több ezer utast érint hátrányosan az áthelyezése.
A tervezés átgondolatlanságát mutatja, hogy ezáltal az autóbuszok a belvároson átrobognak, hiszen a Csokonai Színház és az új Hal köz megálló között fél kilométer a távolság. Az intenzív utasforgalmú belvárosban 250 méterenként kellene megállóhelynek lennie.