Bécs

Nyomtatás

"Mindennemű ÉTEL és ITAL fogyasztása TILOS!"

"Mindennemű ÉTEL és ITAL fogyasztása TILOS!"

Az elmúlt időszakban többször hallhattunk arról, hogy az ellenőrök pótdíjat szabtak ki azon utasoknak, akik valamilyen ételt, vagy italt fogyasztottak a DKV járművein. Természetesen mi sem szeretjük a "gyorséttermi szagokat" a buszon, vagy villamoson, és mustárfolt sem esztétikus az üléseken, főleg nem szívesen ülünk bele. Azonban azt fontos tudni, hogy ma Magyarországon a közösségi közlekedés járművein étel és ital fogyasztására teljes tiltást csak a DKV és a BKK alkalmaz. Más szolgáltatónál egyáltalán nincs tiltva, vagy - ha bizonyos feltételekkel is ugyan - de legalább vizet lehet inni a járművön.

A tiltás elsődleges célja, hogy az utasok ne szemeteljék össze a járművet. Ezt azonban nem említik azon a videón, amivel - a konfliktusok megelőzése érdekében - a DKV járműveinek belső kijelzőin találkozhatunk. A hangsúly a "menü árán", a 3000,- Ft-on van! Mindenesetre pozitívum, hogy a korábbiakkal ellentétben már kellően felhívják a figyelmet erre .

Megmutatjuk, hogy ugyanezt a problémát Bécsben hogyan kezelik. Ott kicsit más a konfliktuskezelés módja, mivel nem a büntetésen van a hangsúly, hanem a tisztaságra és annak fenntartására hívják fel a figyelmet egy frappáns videóban. 

Fél órával messzebb Bécstől

Indulásra készen a Hortobágy EC

Magyarországon továbbra is “divat”, hogy a jövő évi menetrendet államtitokként kezelik: természetesen semmit se tudni a jövő évi országos illetve távolsági menetrendekről - hivatalosan. Pedig már vészesen közelít december. Még csak arról sincs információ, hogy a Közlekedéstudományi Intézet Személyközlekedési Igazgatósága vagy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntött volna valamiről. Persze a “sógor vasutaknál” már nyár óta ismert a tervezet, sőt (most kapaszkodjunk meg) még az utasok véleményét is megkérdezték.

Nekünk meg marad a fakó, savanyú narancs, amit csak úgy hozzánk vágnak december elején. A tavalyi menetrend újdonsága, a Hortobágy EC, ami a császári fővárost köti össze a kálvinista Rómával, kicsit sántul, pontosabban lassul, fél órával tovább tart az út Bécsig, sőt már Budapestig is. Történik ez annak ellenére, hogy Szajol-Püspökladány között átadásra kerül elkészül a 160 km/h sebességre kiépített pálya. A lassulás oka kivételesen nem vasút rossz állapotában keresendő, hanem inkább üzemvitel kényelmi szempontjai között.

Bécsig átszállás nélkül

Bécsig átszállás nélkül

Mint ahogy korábban már több hírportál is beszámolt, december 14-től, menetrend váltástól Debrecen és Bécs között közvetlen vonat fog közlekedni, így átszállás nélkül juthatunk el a császári városba! A vonat Bécs felé 5:26 perckor fog indulni, és 8 órakor már Kőbánya-Kispesten is lehetünk. Bécsben három nagy pályaudvaron is megáll a vonat. Bécs idén átadott főpályaudvarára (Wien Hauptbahnhof) 10:44-re, Wien Westbahnhofr-a pedig 11:12-re érkezik. Visszafelé pedig este fog közlekedni: 16:23-kor indul Wien Westbahnhof-ról, 17:10-kor ér az új főpályaudvarra és 22:33-kor fog Debrecenbe érkezni. Ez azt jelenti, hogy oda-vissza, egy nap alatt meg lehet járni egy bécsi karácsonyi vásárt.

Túl azon, hogy minden korábbival ellentétben gyorsabban lehet majd eljutni Bécsbe, több más előnye is van az új vonatnak Debrecen vonatkozásában.

Két keréken, négy tengelyen

Kerékpárszállítás

Legutóbbi előadó estünket 2012. április 5-én tartottuk, ezúttal a Magyar Kerákpárosklub Debreceni Szervezetével közösen. Az érdeklődők ezúttal a kerékpáros közlekedésről, és a kerékpárszállításról hallhattak előadásokat.

Tartalom átvétel