menetrendváltás

Nyomtatás

Április 6. - kis lépések, de előre

Április 6. - kis lépések, de előre

Április 6-án lép életbe a MÁV-START közforgalmú menetrendjének 1. sz. módosítása. Apróbb változások Debrecen környékén is lesznek.

A Debrecen - Nagykereki vonalon megváltozik három vonat csatlakozásra várása

Mint ismeretes decemberben jelentősen megnőtt a Nagykerekibe induló vonatok száma. Ennek következménye, hogy az egyvágányú vasútvonal menetrendje zavarérzékenyebbé vált. Magyarul, ha egy vonat Debrecenből késve indul, akkor késést okoz a Debrecen felé tartó vonatnak is, ugyanis csak Sárándon és Pocsaj-Esztáron tudják egymást "kikerülni". Adott esetben az utas azért kési le a Budapest felé tartó InterCityt, mert a szembejövő vonat várt Debrecenben egy másik késett vonatra. A vázolt szituáció miatt a vasúttársaság nem sokkal a decemberi menetrendváltás után az általános 10 perc várakozást a kereki vonal esetében 5 percre mérsékelte. Április 6-tól pedig három délutáni vonat esetében meg is szünteti.

Ezek a Debrecenből 13:05-kor (36724), 14:20-kor (36734) és a 16:20-kor (36726) induló személy vonatok. Vagyis ezek a járatok a tovbbiakban nem fognak várni egyik késett vonat átszálló utasaira sem. Akik késés miatt lemaradnának róla a következő Nagykereki felé induló járattal utazhatnak tovább.

Új vonat Tiszafüred és Debrecen között

Újdonság a menetrendben, hogy munkanapokon 8:30-kor többlet vonat indul Tiszafüredről Debrecenbe, amely csak Egyeken, Hortobágyon, Balmazújvároson és Tócóvölgyben áll meg.

Ezek a változások ugyan apróságok, de mégis gesztus értékűek az utasok felé. Több hasonló változásra lenne még szükség.

Nagy szavak, szép remények, csak nincsenek eredmények - Menetrendváltás 2012/2013

Október 14-én se sikerült tartani a szerelvényforduló-tervet. Akkor éppen ezt tudták kiadni tiszalöki "diákvonat"-nak

A hétvégén megtörtént a minden évben szokásos, menetrend-váltás a helyközi közlekedésben. A vasúti menetrendekben jelentős változás nem történt, alapvetően maradt a korábbi menetrend. A helyközi autóbusz-közlekedésben viszont újdonság, hogy több viszonylaton bevezették az ütemes menetrendet.

Azonban az idei menetrend-váltáson is látszik, hogy a korábbi nagy ívű, a közösségi közlekedés fejlesztését előirányzó kormányzati tervek ismét az asztalfiókba kerültek. A rendszer szintű, strukturális átalakítás még várat magára, hiszen nincsenek olyan regionális közlekedésszervezők, amelyek teljesen önállóan végeznék a megyében, vagy a régióban az autóbuszos és vasúti menetrendek összehangolását és közvetlenül rendelkeznének ehhez szükséges pénzügyi forrásokkal.

A döntések fajsúlyos része még mindig központosítva a minisztériumban születik, ahol kevésbé veszik figyelembe a helyi adottságokat. A pénzügyi forrással is a minisztérium rendelkezik, viszont a menetrendek alakítását (KTI) Személyközlekedési Igazgatósága végzi olyan módon, hogy a költségeket kilométer alapon számolják nélkülözve a szolgáltatás tényleges költségeinek ismeretének igényét (hiszen nem ők fizetik ki.) és a minőségét.

2014. március 1-től érvényes menetrendi változások részletezése vonalanként

2014. március 1-től érvényes menetrendi változások részletezése vonalanként
Tartalom átvétel