Korszerűsítik az Északi vasúti hídat

Nyomtatás

Óbuda és a Nyugati pályaudvar között március 20-tól május 24-ig a hétvégi napokon a vasúti forgalom szünetel.

Kivételt képez március 27-29., április 10-12. és május 1-3.

A budapesti Északi vasúti Duna-híd jelenlegi szerkezete a háborús rongálás helyreállításaként, 1953 és 1957 között épült a hadihíd készlet felhasználásával. Az eredetileg ideiglenes jellegűnek szánt, mára már jelentősen elhasználódott acélszerkezeten korlátozni kellett a forgalmat, a tehervonatok csak 10 km/órás sebességgel kelhetnek át, csak a könnyebb építésű motorvonatok számára engedélyezték a 30 km/órás közlekedést. A híd déli oldalán lévő járda életveszélyes, emiatt le kellett zárni, a gyalogosok és kerékpárosok csak az északi oldali járdát használhatták.

A híd állapotának leromlásával szóba került annak teljes megszüntetése, de stratégiai jelentősége és az esztergomi vasútvonal egyre növekvő utasforgalma miatt az illetékesek a felújítás mellett döntöttek.

Az új szerkezet önmagában alkalmas lehetne a 160 km/órás közlekedésre is, a csatlakozó vasúti pályára engedélyezett sebessége miatt azonban a vonatok csak 80 km/h sebességgel járhatnak rajta. A híd északi oldalán kerékpárút, déli oldalán gyalogjárda épül. Sor kerül a többi kisebb híd felújítására is: megújul az öbölági híd és a Váci úti felüljáró -közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Beruházás adatai:

Beruházó: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Beruházás értéke: 14 milliárd forint
Beruházás tervezett befejezése: 2009. második negyedév