Nagyerdő

Nyomtatás

Vakok és kezdetleges tervek - Újabb adalék az 1-es villamos nyomvonalának módosításához

Várakozó villamosok a gyógyfüdő mellett. (Fotó: Vincze János)

Meglehetősen csalódottak vagyunk Pajna Zoltán alpolgármester úr 2012. április 10-én a DTV Esti Közelkép című műsorában tett nyilatkozata után. Továbbra is úgy látjuk, hogy pusztán az 1-es villamos tervezett pályarekonstrukciójára és a járművek cseréje önmagában ingatag lábakon áll, a Nagyerdőn a nyomvonal módosítását pedig változatlanul elfogadhatatlannak tartjuk.

Az egyes pályaszakaszok legutóbbi felújításának időpontjairól alpolgármester úr sajnálatos módon tévesen nyilatkozott. Az Ajtó utca - Nagyerdei körút vonalszakasz nem 1988-ban, hanem 1995-1996-ban épült át. A mellékelt ábrából kitűnik, hogy az 1-es villamos mely szakaszai mikor lettek felújítva. A pirossal jelölt szakaszok mihamarabbi felújítása indokolt, ezt azonban az integrált közösségi közlekedés igényeit szem előtt tartva, közös autóbusz-villamos megállók létrehozásával és a város nagyobb területét érintő, a közösségi közlekedést előnyben részesítő fejlesztésekkel együtt szükséges megtenni. Az alpolgármester úr által említett vágánytengely-távolság nem indokolja önmagában a pálya átépítését. A szükséges távolság főként az alkalmazott típusoktól függ, a jelenlegi megfelel a mostani és a 2-es villamosra beszerzendő járművekhez is.

Előadás az egyetemi troliról

A Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület által készített, az egyetemi trolibusz vonalvezetésének és menetrendjének átalakításáról szóló, kiadványunkban foglaltakról egy ismertető előadást tartunk 2008. április 24-én (csütörtök) 17:00-tól a Társadalomtudományi és Egészségtudományi Oktatási Központ és Könyvtár 0-310 termében (Kassai út 26.)

Az előadásra meghívtuk, az egyetemi karok és a rektori hivatal vezetőit, Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Városfejlesztési Főosztály főosztályvezetőjét, a DKV Zrt. vezetőit valamint a hallgatók és a sajtó képviselőit.

Az egyetemi trolibusz vonalvezetésének és menetrendjének átalakítása

Debrecenben 2005 májusa óta közlekednek menetrendszerűen hibrid üzemű trolik, amelyek dízel aggregátoruk segítségével, önjáró üzemmódban a kiépített felsővezeték hálózaton kívüli területeket is képesek ellátni. A hazánkban egyedülálló próbálkozás eredményeként született meg az Egyetem létesítményeit összekötő viszonylat, amely hamar népszerű lett, nem csak a diákok, hanem az egyetem dolgozói és az érintett területek lakói körében is. Az azóta eltelt tapasztalatokat felhasználva egyesületünk kidolgozott egy javaslatot a menetrend és a troli útvonalának módosítására.
Tartalom átvétel