Románia

Nyomtatás

ATTAC - Vonzó városi közlekedés az elérhetőbb városokért

2014. március 13-án Miskolcon tarották az ATTAC projekt záró konferenciáját, amin egyesületünk is részt vett. Az ATTAC projekt (Attarctive Urban Public Transport for Accessible Cities) a Dél-Kelet Európai Program keretében valósult meg a Miskolc Holding Zrt., az olasz Közlekedési és Logisztikai Intézet (ITL), Marche Régió (Olaszország), a Nagyváradi Közszállítási Vállalalt (OTL), Burgas, Kassa, a Maribori Egyetem (Szlovénia) és a Thessalonikii Közösségi Közlekedési Hatóság együttműködésével. A projektvezető a Miskolc Holding Zrt. volt, aminek tagvállalata az Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK). A partnereken kívül még 3 társult szervezet is segítette a munkát: Maribor Városa, a Romániai Közlekedési Egyesülés (URTP) és a Kassai Közlekedési Vállalat. A projekt célkitűzése az volt, hogy felkutasson már működő innovatív közösségi közlekedési megoldásokat, és megvizsgálja annak bevezethetőségét a partnereknél. Ezen kívüli elkészült egy szakpolitikai ajánlás is, amely a közlekedést érintő fejlesztésekhez nyújt iránymutatást.

Két keréken Nagyváradra

2010-re kerékpárút épülhet Nagyvárad és Berettyóújfalu között. A Hajdú-Bihar és Bihar megyét összekötő 80 km-es utat uniós pénzekből valósítanák meg.

Nosztalgiajárat Budapestről Gyimesbükkig

Különvonat - Fotó: Hegedűs BalázsKülönvonat indult Budapestről pénteken a csíksomlyói búcsúra, ahol az utasaik csatlakoztak a magyarországi zarándokok, újságírók csoportjához. A szerelvény elején Magyarország címerével a 017-es Nohab ékeskedett, amely nyolc kocsit vontatott, mintegy 800 kilométeren át a végállomásig és vissza. A nosztalgiajárat másik különlegessége, hogy, nemcsak a mozdony maradhatott a szerelvény élén, hanem azt magyar mozdonyvezetők vezethették a román vasút vonalain is.

Tartalom átvétel