Nemzetközi szerepvállalás

Nyomtatás
EPF logo

Az Európai Utasok Szövetsége (European Passengers’ Federation) a 2010. március 20-án, Malmöben tartott rendes közgyűlésén tagjai közé választotta a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesületet. Az EPF-nek olyan, tizenhét EU tagállamban és Svájcban működő civil szervezetek a tagjai, amelyeknek közös célkitűzései között szerepel a környezettudatos közlekedés népszerűsítése és a közösségi közlekedés részarányának növelése. Az EPF ezért elsődlegesnek tekinti, hogy Európa szerte egységes, átlátható és könnyen hozzáférhető, ezáltal minden társadalmi réteg számára elfogadható, környezetbarát utazási alternatívát kínáló, közösségi közlekedési szolgáltatás alakuljon ki.

A társszervezetekkel való kapcsolattartás révén megismerhetjük más országok utasainak problémáit, észrevételeit és mi is megoszthatjuk velük a hazai tapasztalatokat. Az információcsere pedig olyan lehetőségek előtt nyitja meg a kaput, amellyel hatékonyabban tudjuk képviselni az utasok érdekeit. Az EPF kiemelten kezeli az utasok jogait, aktív utasjogi és érdekvédelmi tevékenységet is végez.

Bízunk abban, hogy nemzetközi jelenlétünkkel nem csak hatékonyabban tudjuk képviselni a Debrecen és térségét, hanem kiemelt szerepet vállalhatunk a határon átnyúló regionális közlekedési kapcsolatok újraélesztésében, amelyek a térség gazdasági fejlődésének nélkülözhetetlen alapjai. 

Az EPF célkitűzései:
1. A közösségi közlekedésnek nagyobb szerepet kell játszani a belföldi és nemzetközi közlekedésben Európában; különösen fontos, hogy segítségével régiók újjászülethessenek, a társadalmi összefogás erősödjön, javuljon környezetünk állapota, takarékosabb legyen az energiafelhasználás, csökkenjen a károsanyag-kibocsátás és növekedjen a relatív biztonság.
2. A viteldíjaknak, a tarifarendszernek és a kapcsolódó pénzügyi intézkedéseknek aktívan kell ösztönözniük a vasút és más közösségi közlekedési mód használatát.
3. A környezetbarát közösségi közlekedési módokat előnyben kell részesíteni.
4. Ahol lehetséges, az utazások közötti csatlakozásokat utasbarát és garantált átszállási kapcsolatokkal kell biztosítani, meghiúsulásuk esetére megfelelő alternatívával.
5. A menetjegyvásárlásnak egyszerűnek kell lennie: bármelyik országból lehessen bármelyik másik országba szóló ülő- illetve hálókocsi-helyet váltani. Több módon és helyszínen kell biztosítani a jegyvásárlási lehetőséget.
6. Az utazással kapcsolatos információknak legalább annyira könnyen hozzáférhetőnek és érthetőnek kell lennie a belföldi és nemzetközi közlekedésben egyaránt, mint amennyire az manapság az autós közlekedésben megszokott.
7. A közlekedési szolgáltatóknak megfelelő módon egyeztetniük kell az utasokkal a menetrendek illetve létesítmények tervezése során.
8. A kártérítéssel és jogorvoslattal kapcsolatos jogokat harmonizálni kell Európában, valamint ki kell terjeszteni minden közösségi közlekedési módra.
9. A közlekedési szolgáltatókat hatékonyabb együttműködésre kell ösztönözni annak érdekében, hogy a nagytávolságú nemzetközi vasúti közlekedés valódi alternatívát nyújtson a légi közlekedéssel szemben.
10. A közösségi közlekedés a társadalom minden csoportja számára elérhető kell, hogy legyen.
11. A kis távolságú, határokon átívelő közlekedést egyszerűsíteni kell, árszintjét pedig reális szinten kell meghatározni.
12. A vasúti, légi, komp-, és buszközlekedési szolgáltatásokat megfelelően integrálni kell, továbbfejlesztett vasúti és buszos összeköttetést kell biztosítani a főbb repülőterekhez és kikötőkhöz ahol lehetséges, integrált tarifarendszerrel.
13. A nemzetközi és belföldi nagysebességű vasútvonalakat tovább kell fejleszteni, de nem más útvonalakon biztosított szolgáltatások rovására.
14. A távolsági közlekedésű vonatok és buszok valamint a helyi közösségi közlekedés könnyen hozzáférhető kapcsolatát biztosítani kell.
15. A közösségi közlekedés biztonsági előnyeit szükséges fenntartani és továbbfejleszteni.
 

Hozzászólások

Tenni, vagy nem tenni

"én adjak ötleteket?"
Igen, szívesen meghallgatjuk mások elképzeléseit, javaslatait. Sőt, kifejezetten örülünk, ha valaki jelzi felénk is a problémáját, hisze ezáltal mi is tájékozottabbak leszünk.

"nincsenek ötleteik?"
Dehogynem, ezeket javarészt el is juttattuk a döntéshozókhoz.

"vagy ha vannak akkor miért nem valósítják meg? mi az akadálya?"
Mi civil szervezet vagyunk, mi csak javasolhatunk, egyet érthetünk, vagy ellenezhetünk valamit. A döntéshozók az önkormányzatnál vannak, tőlük kell számon kérni, hogy bizonyos dolgok miért nem valósulnak meg. Mi hiába javasolunk, ha a döntéshozók - fittyet hányva az emberek véleményére - mást akarnak. Higgye el, ami tőlük telik, azt megtesszük annak érdekében, hogy jobb legyen a közlekedés.

Hogyhogy

Hogyan gondolja ezt?  én adjak ötleteket?  nincsenek ötleteik?  vagy ha vannak akkor miért nem valósítják meg?  mi az akadálya?

ok.  egy javaslat.  A Bethlen utca felől a Hatvan utca irányába egy megállóval kevesebb van. Ha az ambernek a Hatvan, vagy Pásti utca környékén van dolga akkor vagy visszagyalogol az SZTK elé vagy elgyalogol a Segner tér irányába, mivel a kettő között NINCS MEGÁLLÓ!!

 

Uraim !  ezt hozzák össze!  Sk ember megtapsolná.  Ha ezt meg tudják valósítani belépek Önökhöz!!!  Erre a szavamat adom!!

30 napos bérlet és testvérei

Kedves pipson!

Az azért nem igaz, hogy semmit sem értünk el. Jópár dolgot elértünk már, igaz nem minden jelenik meg sajtóban. Egy példát mondok. Javaslatunkra valósult meg a 3, 7 és 30 napos bérlet. Igaz először nem sikerült megfelelően alkalmaznia a DKV-nak, de ezt később korrigálták. És még sorolhatnám az eredményeket.

Tudunk a Hatvan utca problémájáról. Szerepel is a terveinkben valahol a Pásti utcai kereszteződés közeleben megállóhely létesítésének a javaslata.

Ugyanakkor azt is tudjuk, hogy a Bethlen utca irányában az utca végén lévő megállót közelebb kell helyezni a gimnáziumhoz, illetve a Pásti utca elnevezésű megállóhelyet meg kell hosszabbítani úgy, hogy 1-2 parkolóhelyet fel kell áldozni.

Természetesen a van még javaslata, szívesen várjuk azokat.

Nemzetközi???

Nemzetközi szerepvállalás?  minek?  hát még itthon sem tudnak semmit elérni, akkor mit akarnak külföldön csinálni?

 

Szégyen ez uraim!!

Just do it!

Ha úgy gondolja, hogy bármi többet tehetünk, mint amit eddig tettük, szívesen várjuk a javaslatait. Személyeskedéssel és vádaskodással nem jutunk előbbre. Úgy gondolom ilyenből van elég az országban.

Belépés