Sajtóközlemények

Nyomtatás

Kerékpáros fejlesztésnek álcázva épülhet tovább a nyugati kiskörút

Kerékpáros fejlesztésnek álcázva épülhet tovább a nyugati kiskörút

A soron következő közgyűlési előterjesztés egyik napirendi pontja "Támogatási kérelem benyújtása a TOP-6.4.1-16 "Fenntartható városi közlekedésfejlesztés" tárgyú felhívásra, a "Nyugati kiskörút III. ütem építése és kerékpárforgalmi létesítmények kialakítása" tárgyú projekt megvalósítására.

Az előterjesztés szerint "a közlekedésfejlesztéseknek hozzá kell járulnia az éghajlatváltozás mérsékléséhez, a CO2 kibocsátás csökkentéséhez, az élhető városi környezet kialakulásához".

A debreceni helyi menetrend is felkerült a Google Maps-re

A debreceni helyi menetrend is felkerült a Google Maps-re

Hosszas várakozás után végre a debreceni helyi menetrend is felkerült a Google Maps-re!

Az országban először a Budapesti Közlekedési Központ tette elérhetővé a helyi menetrendi adatokat a Google számára még 2011-ben, amit később a miskolci és pécsi helyi menetrendek, majd nemrégiben a MÁV és a Volán menetrendjei követtek. Végül a DKV is csatlakozott a fenti listához, így most már minden platformon egy valóban jól működő utazástervezőt használhattok. Reméljük, a többiek pozitív példáját követve ezeket az adatokat más fejlesztők számára is elérhetővé teszik, valamint idővel a valós idejű adatokat is nyilvánosságra hozzák.

Játékos közlekedés - Kicsik a nagyokkal

Játékos közlekedés - Kicsik a nagyokkal

A Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület szervezésében középiskolás diákok közösségi közlekedéssel kapcsolatos játékokat készítettek óvodásoknak, majd játszottak a gyerekekkel.

Az elmúlt héten a Kós Károly Művészeti Szakgimnázium önkéntes diákjai egyszerű, közösségi közlekedéssel kapcsolatos játékokat készítettek. Az elkészült játékokat pedig személyesen vitték el a józsai Gönczy Pál Utcai Óvodába, ahol óvodapedagógus közreműködésével, játszottak is a gyerekekkel.

A diákok közösségi szolgálat keretében készítették a játékokat, majd három napon át minden nap egy-egy órát töltöttek el az óvodában és minden nap más játékot vittek. Első nap készségfejlesztő játékokat adtak át az óvodásoknak, mint például memóriajáték vagy a párosító játék, amelyből megtanulhatták a vonat sínen, az autóbusz pedig az úton közlekedik. Második nap kifestővel készültek a diákok, valamint szituációs gyakorlat keretében a villamosról való le- és felszállást gyakorolták. Harmadik nap pedig színes papírra készítettek kavicsképeket a diákok az óvodásokkal együtt.

A program iránti érdeklődés várakozásainkat felülmúlta, hiszen olyan sok diák jelentkezett a programra,, hogy minden óvodásra jutott egy önkéntes, így nem csak csoportos, hanem egyéni foglalkozásra is nyílt lehetőség.

A diákok felkészülten és óvodapedadógus kíséretében érkeztek az óvodába. Az önkénteseket Nótinné Csikós Marianna, - az ovoneni.blog.hu szerzője - kísérte el és készítette fel, hogy hogyan teremtsenek kapcsolatot az ovisokkal és mire figyeljenek oda a játék során. Ez szerencsére hamar sikerült, hisz az ovisok is érdeklődőek voltak és nyitottak a diákok felé. A búcsú se volt könnyű, mert az óvodások alig akarták elengedni a diákokat volt olyan ovis, aki utolsó nap mindenkinek egy rajzot készített.

Debreceni Menetrend és Szerethető Mobilitás!

Debreceni Menetrend és Szerethető Mobilitás!

Csütörtökön két érdekes programmal is várunk benneteket a Campus Fesztivál civil falujában!
17:00-tól A Debreceni Menetrend készítője Szincsák Tamás "Open Data a közlekedésben" címmel tart előadás és beszélni fog a készülő iOS appról,.

18:00-tól Mobilissimus ügyvezetője Ekés András tart képes előadást "Szerethető mobilitás címmel" fenntartható városi mobilitásról, intermodalitásról és a közlekedési szövetségről.

Egész nap várunk minden kedves érdeklődőt a standunknál és bármilyen közlekedéssel kapcsolatos kérdésben segítünk, legyen akár menetrendről, akár tarifáról szó.

Közlekedési vetélkedőn buszos, trolis, bicajos, vagy villamosos bögrét nyerhettek és utazhattok a pénteken és szombaton közlekedő régi Ikarus311-es nosztalgia busszal. A vetélkedőre és a buszos utazásra a standunknál lehet regisztrálni.

 

Játékos közlekedés! - Diákok rajzai díszítik a Sípos Utcai Óvoda falait

Játékos közlekedés! - Diákok rajzai díszítik a Sípos Utcai Óvoda falait

Ünnepélyes keretek között átadásra került a Sípos Utcai Óvoda belső falait díszítő dekoráció.

Az elmúlt napokban közösségi szolgálat keretében, mesés témájú rajzokat terveztek diákok, majd azt saját maguk festették fel az óvoda három helységének belső falaira. A rajzokon megjelentek az óvoda jelképei, mesefigurák és közösségi közlekedéssel kapcsolatos járművek, vonatok.

Az átadó ünnepségen Türk László önkormányzati képviselő a város nevében megköszönte, hogy négy intézmény és szervezet ilyen példásan össze tudott fogni egy jó ügyért. Jónás Zoltán a DERKE elnöke  kiemelte, hogy az egyesület céljainak megfelelően egyszerre több generáció számára be lehet mutatni, hogy a közösségi közlekedés a mindennapok része. Az óvoda részéről Nagyné Ambrus Györgyi Ilona óvodavezető, a középiskola részéről Gyöngyné Czene Ágnes gyakorlati oktatás vezető megköszönték a diákok színvonalas munkáját.

Belváros egyirányúsítása: Az egyik szemem sír, a másik nevet.

Belváros egyirányúsítása: Az egyik szemem sír, a másik nevet.

A hét elején közzétett tervek szerint komoly átalakításokra lehet számítani Debrecen belvárosában. Az eddig közzétett vázlatok alapján egyirányú lesz a Széchenyi utca - Kossuth utca a keleti irányba, a Szent Anna utca - Miklós utca pedig nyugati irányba. Az egyirányú forgalmi rend nem lesz teljesen egyirányú, hiszen az autóbuszok továbbra is közlekedhetnek mindkét irányban. Ezt a megoldás a KRESZ 2002-es módosítása vezette be, ahol a behajtani tilos tábla alatt kiegészítő táblán autóbuszt és/vagy kerékpárt mutató ábra van, a jelzőtáblával jelzett tilalom a menetrend szerint közlekedő autóbuszra és/vagy kerékpárra nem vonatkozik.

A megoldás alkalmazását már régóta szorgalmazzuk mind kerékpár, mind autóbuszok esetén. A hazai közlekedésszervezési gyakorlatban az ellenirányú autóbuszsáv alkalmazása Debrecenben egyedülálló módon nem egy szigetszerű megoldásként jelenik meg, hanem a belváros forgalomszervezésének meghatározó eleme. A villamosok után a kelet-nyugati átmenő autóbusz-vonalak adják a város  második legforgalmasabb tengelyét. Egy autóbuszsávok nélküli megoldás a kelet-nyugati tengelyt teljesen megbontotta volna, a hosszabb útvonalak további menetidő növekedést eredményeztek volna, nem is beszélve a trolibusz felsővezeték áthelyezésével járó költségekről.

Debreceni Menetrend valós idejű adatok nékül

Debreceni Menetrend valós idejű adatok nékül

Sajnálattal értesültünk arról, hogy néhány napja a Debreceni Menetrend alkalmazás már nem jelenít meg valós idejű menetrendi adatokat. Ennek oka, hogy a DKV által tett feljelentés miatt az alkalmazás készítője ezt a funkciót megszüntette.

Sok szempontból aggasztónak tartjuk a történteket. Mindenek előtt azért, mert az utasokat ez mindenképpen hátrányosan érinti, hiszen egy rendkívül gyorsan és kényelmesen használható alkalmazást kell nélkülözniük. Másodsorban érthetetlennek tartjuk a DKV Zrt. hozzáállását, mivel a saját utasai számára nehezíti meg a tájékozódást azzal, hogy ellehetetleníti a valós idejű adatok használatát más alkalmazások számára.

Gyerekektől gyerekeknek. Sikerrel zárult a "Játékos közlekedés" programunk.

Gyerekektől gyerekeknek. Sikerrel zárult a "Játékos közlekedés" programunk.

Gyerekektől gyereknek. Ezzel a mottóval ünnepélyes kereteket között átadásra kerültek a Debreceni Egyetem Óvodájában és a Lehel Utcai Óvodában azok a játékok, amelyeket középiskolás diákok készítettek közösségi szolgálat keretében. A közlekedéssel kapcsolatos játékokon szereplő grafikákat részben a diákok tervezték és festették meg.

Alpolgármesteri egyeztetés Debrecen Fenntartható Városi Mobilitási Tervéről

Alpolgármesteri egyeztetés Debrecen Fenntartható Városi Mobilitási Tervéről

Örömmel értesültünk a Debrecen Fenntartható Városi Mobilitási Terv készítéséről, amelynek célja, hogy  integrált megoldásokat kínáljon a városi közlekedés kihívásaira.
Egyesületünk az előkészítési fázisban a helyi egyeztető munkacsoport tagjaként számos észrevételt fogalmazott meg, melyek szép számban megjelentek a Mobilitási Tervben. Az elmúlt egy hónapban áttekintettük az eddigi tervet, összegyűjtöttük az észrevételeket, megfogalmaztuk a javaslatainkat és megküldtük a tervezőknek és a városvezetésnek.
Észrevételeinkkel kapcsolatban a pénteki napon pedig Dr. Barcsa Lajos alpolgármester úrral, valamint a polgármesteri hivatal és a Mobilitási Tervet készítő cég, a Trenecon Kft. munkatársaival személyesen is egyeztettünk a felvetéseinkről.

"Egy lépés előre, két lépés vissza", avagy újabb járatritkítás és tarifarendszer átalakítás Debrecen helyi közlekedésében.

A DKV Zrt. 2010. július 1-jén kiadott tájékoztatása szerint 2010. július 12-étől teljes körű, 5 vonal kivételével valamennyi vonalat érintő menetrendváltozás lép életbe. A változások révén javulni fog a Júlia-telep kapcsolata a belvárossal és a trolibuszos infrastruktúra jelentős része is kihasználásra kerül. Azonban az utasbarát módosítások helyett a főszerepet az évek óta nem látott mértékű járatritkítás kapja: az új menetrendben éves szinten közel 7,5%-kal kevesebb kilométert fognak megtenni a DKV Zrt. járatai. Ezt minden utas meg fogja érezni a megnövekedő eljutási időkben és a megszokottnál nagyobb zsúfoltságban.

A változtatások különösen kellemetlenül érintik a Vénkertben, az Újkertben, a Kertvárosban, valamint a Józsán élőket, dolgozókat. Amennyiben a kiadottak szerint kerül bevezetésre az új menetrend július 12-től a Böszörményi út és vonzáskörzetéből nem lehetne átszállás nélkül eljutni a belvárosba, mivel a józsai buszok csak a Segner térig közlekednének, onnan pedig a 4-es jelzésű trolival lehetne tovább közlekedni a belváros felé. Ezen intézkedéssel egy mindig is meglévő közvetlen kapcsolat szűnne meg és tömegek kényszerülnek majd átszállásra. (Még a hajdani 5-ös villamos is a Hatvan utca elejéig szállította az utasokat) A DERKE természetesen üdvözli a környezetbarát trolibusz közlekedés bővítését, de a bevezetni kívánt megoldás nem szolgálja az utasok érdekeit. Több olyan alternatívát is kidolgoztunk, melyek a Böszörményi út és a belváros közvetlen kapcsolatának megtartását és a Dobozi lakótelep trolibusszal való kiszolgálását is lehetővé teszik.

Tartalom átvétel