Sajtóközlemények

Nyomtatás

Debreceni Menetrend és Szerethető Mobilitás!

Debreceni Menetrend és Szerethető Mobilitás!

Csütörtökön két érdekes programmal is várunk benneteket a Campus Fesztivál civil falujában!
17:00-tól A Debreceni Menetrend készítője Szincsák Tamás "Open Data a közlekedésben" címmel tart előadás és beszélni fog a készülő iOS appról,.

18:00-tól Mobilissimus ügyvezetője Ekés András tart képes előadást "Szerethető mobilitás címmel" fenntartható városi mobilitásról, intermodalitásról és a közlekedési szövetségről.

Egész nap várunk minden kedves érdeklődőt a standunknál és bármilyen közlekedéssel kapcsolatos kérdésben segítünk, legyen akár menetrendről, akár tarifáról szó.

Közlekedési vetélkedőn buszos, trolis, bicajos, vagy villamosos bögrét nyerhettek és utazhattok a pénteken és szombaton közlekedő régi Ikarus311-es nosztalgia busszal. A vetélkedőre és a buszos utazásra a standunknál lehet regisztrálni.

 

Játékos közlekedés! - Diákok rajzai díszítik a Sípos Utcai Óvoda falait

Játékos közlekedés! - Diákok rajzai díszítik a Sípos Utcai Óvoda falait

Ünnepélyes keretek között átadásra került a Sípos Utcai Óvoda belső falait díszítő dekoráció.

Az elmúlt napokban közösségi szolgálat keretében, mesés témájú rajzokat terveztek diákok, majd azt saját maguk festették fel az óvoda három helységének belső falaira. A rajzokon megjelentek az óvoda jelképei, mesefigurák és közösségi közlekedéssel kapcsolatos járművek, vonatok.

Az átadó ünnepségen Türk László önkormányzati képviselő a város nevében megköszönte, hogy négy intézmény és szervezet ilyen példásan össze tudott fogni egy jó ügyért. Jónás Zoltán a DERKE elnöke  kiemelte, hogy az egyesület céljainak megfelelően egyszerre több generáció számára be lehet mutatni, hogy a közösségi közlekedés a mindennapok része. Az óvoda részéről Nagyné Ambrus Györgyi Ilona óvodavezető, a középiskola részéről Gyöngyné Czene Ágnes gyakorlati oktatás vezető megköszönték a diákok színvonalas munkáját.

Belváros egyirányúsítása: Az egyik szemem sír, a másik nevet.

Belváros egyirányúsítása: Az egyik szemem sír, a másik nevet.

A hét elején közzétett tervek szerint komoly átalakításokra lehet számítani Debrecen belvárosában. Az eddig közzétett vázlatok alapján egyirányú lesz a Széchenyi utca - Kossuth utca a keleti irányba, a Szent Anna utca - Miklós utca pedig nyugati irányba. Az egyirányú forgalmi rend nem lesz teljesen egyirányú, hiszen az autóbuszok továbbra is közlekedhetnek mindkét irányban. Ezt a megoldás a KRESZ 2002-es módosítása vezette be, ahol a behajtani tilos tábla alatt kiegészítő táblán autóbuszt és/vagy kerékpárt mutató ábra van, a jelzőtáblával jelzett tilalom a menetrend szerint közlekedő autóbuszra és/vagy kerékpárra nem vonatkozik.

A megoldás alkalmazását már régóta szorgalmazzuk mind kerékpár, mind autóbuszok esetén. A hazai közlekedésszervezési gyakorlatban az ellenirányú autóbuszsáv alkalmazása Debrecenben egyedülálló módon nem egy szigetszerű megoldásként jelenik meg, hanem a belváros forgalomszervezésének meghatározó eleme. A villamosok után a kelet-nyugati átmenő autóbusz-vonalak adják a város  második legforgalmasabb tengelyét. Egy autóbuszsávok nélküli megoldás a kelet-nyugati tengelyt teljesen megbontotta volna, a hosszabb útvonalak további menetidő növekedést eredményeztek volna, nem is beszélve a trolibusz felsővezeték áthelyezésével járó költségekről.

Debreceni Menetrend valós idejű adatok nékül

Debreceni Menetrend valós idejű adatok nékül

Sajnálattal értesültünk arról, hogy néhány napja a Debreceni Menetrend alkalmazás már nem jelenít meg valós idejű menetrendi adatokat. Ennek oka, hogy a DKV által tett feljelentés miatt az alkalmazás készítője ezt a funkciót megszüntette.

Sok szempontból aggasztónak tartjuk a történteket. Mindenek előtt azért, mert az utasokat ez mindenképpen hátrányosan érinti, hiszen egy rendkívül gyorsan és kényelmesen használható alkalmazást kell nélkülözniük. Másodsorban érthetetlennek tartjuk a DKV Zrt. hozzáállását, mivel a saját utasai számára nehezíti meg a tájékozódást azzal, hogy ellehetetleníti a valós idejű adatok használatát más alkalmazások számára.

Gyerekektől gyerekeknek. Sikerrel zárult a "Játékos közlekedés" programunk.

Gyerekektől gyerekeknek. Sikerrel zárult a "Játékos közlekedés" programunk.

Gyerekektől gyereknek. Ezzel a mottóval ünnepélyes kereteket között átadásra kerültek a Debreceni Egyetem Óvodájában és a Lehel Utcai Óvodában azok a játékok, amelyeket középiskolás diákok készítettek közösségi szolgálat keretében. A közlekedéssel kapcsolatos játékokon szereplő grafikákat részben a diákok tervezték és festették meg.

Alpolgármesteri egyeztetés Debrecen Fenntartható Városi Mobilitási Tervéről

Alpolgármesteri egyeztetés Debrecen Fenntartható Városi Mobilitási Tervéről

Örömmel értesültünk a Debrecen Fenntartható Városi Mobilitási Terv készítéséről, amelynek célja, hogy  integrált megoldásokat kínáljon a városi közlekedés kihívásaira.
Egyesületünk az előkészítési fázisban a helyi egyeztető munkacsoport tagjaként számos észrevételt fogalmazott meg, melyek szép számban megjelentek a Mobilitási Tervben. Az elmúlt egy hónapban áttekintettük az eddigi tervet, összegyűjtöttük az észrevételeket, megfogalmaztuk a javaslatainkat és megküldtük a tervezőknek és a városvezetésnek.
Észrevételeinkkel kapcsolatban a pénteki napon pedig Dr. Barcsa Lajos alpolgármester úrral, valamint a polgármesteri hivatal és a Mobilitási Tervet készítő cég, a Trenecon Kft. munkatársaival személyesen is egyeztettünk a felvetéseinkről.

"Egy lépés előre, két lépés vissza", avagy újabb járatritkítás és tarifarendszer átalakítás Debrecen helyi közlekedésében.

A DKV Zrt. 2010. július 1-jén kiadott tájékoztatása szerint 2010. július 12-étől teljes körű, 5 vonal kivételével valamennyi vonalat érintő menetrendváltozás lép életbe. A változások révén javulni fog a Júlia-telep kapcsolata a belvárossal és a trolibuszos infrastruktúra jelentős része is kihasználásra kerül. Azonban az utasbarát módosítások helyett a főszerepet az évek óta nem látott mértékű járatritkítás kapja: az új menetrendben éves szinten közel 7,5%-kal kevesebb kilométert fognak megtenni a DKV Zrt. járatai. Ezt minden utas meg fogja érezni a megnövekedő eljutási időkben és a megszokottnál nagyobb zsúfoltságban.

A változtatások különösen kellemetlenül érintik a Vénkertben, az Újkertben, a Kertvárosban, valamint a Józsán élőket, dolgozókat. Amennyiben a kiadottak szerint kerül bevezetésre az új menetrend július 12-től a Böszörményi út és vonzáskörzetéből nem lehetne átszállás nélkül eljutni a belvárosba, mivel a józsai buszok csak a Segner térig közlekednének, onnan pedig a 4-es jelzésű trolival lehetne tovább közlekedni a belváros felé. Ezen intézkedéssel egy mindig is meglévő közvetlen kapcsolat szűnne meg és tömegek kényszerülnek majd átszállásra. (Még a hajdani 5-ös villamos is a Hatvan utca elejéig szállította az utasokat) A DERKE természetesen üdvözli a környezetbarát trolibusz közlekedés bővítését, de a bevezetni kívánt megoldás nem szolgálja az utasok érdekeit. Több olyan alternatívát is kidolgoztunk, melyek a Böszörményi út és a belváros közvetlen kapcsolatának megtartását és a Dobozi lakótelep trolibusszal való kiszolgálását is lehetővé teszik.

Nagyerdő Piknik és busz szimulátor a Békás-tónál

A Nagyerdőért Összefogás szervezésében 2010. május1-én kerül megrendezésre a Nagyerdő Piknik Debrecenben a Békás-tó melletti területen. A rendezvény célja, hogy a Debrecen történetében egyedülálló civil szövetség támogatókat gyűjtsön a Parkerdő megújítására, megszépítésére. Egyesületünk, mint Nagyerdőért Összefogás tagja és támogatója jelen lesz az eseményen. A színes közösségi programok mellett  délelőtt 10 órától este 7 óráig várjuk  az utasokat és a közösségi közlekedés iránt érdeklődő látogatókat. Sátrunknál személyre szabott autóbusz-menetrendet készítünk Önnek. Ha elhozza mobiltelefonját, akkor feltöltjük rá a villamos, a troli, a helyi autóbuszok és a CORA buszok menetrendjét, hogy útközben is tájékozódhasson. Lesz közösségi közlekedési totó nyereményekkel. Hogy a gyerekek se unatkozzanak, lesz rajzasztal a kicsiknek és busz szimulátor a nagyoknak. Részletes programunkat alább megtekinthetik.

Nemzetközi szerepvállalás

EPF logo

Az Európai Utasok Szövetsége (European Passengers’ Federation) a 2010. március 20-án, Malmöben tartott rendes közgyűlésén tagjai közé választotta a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesületet. Az EPF-nek olyan, tizenhét EU tagállamban és Svájcban működő civil szervezetek a tagjai, amelyeknek közös célkitűzései között szerepel a környezettudatos közlekedés népszerűsítése és a közösségi közlekedés részarányának növelése. Az EPF ezért elsődlegesnek tekinti, hogy Európa szerte egységes, átlátható és könnyen hozzáférhető, ezáltal minden társadalmi réteg számára elfogadható, környezetbarát utazási alternatívát kínáló, közösségi közlekedési szolgáltatás alakuljon ki.

A társszervezetekkel való kapcsolattartás révén megismerhetjük más országok utasainak problémáit, észrevételeit és mi is megoszthatjuk velük a hazai tapasztalatokat. Az információcsere pedig olyan lehetőségek előtt nyitja meg a kaput, amellyel hatékonyabban tudjuk képviselni az utasok érdekeit. Az EPF kiemelten kezeli az utasok jogait, aktív utasjogi és érdekvédelmi tevékenységet is végez.

Bízunk abban, hogy nemzetközi jelenlétünkkel nem csak hatékonyabban tudjuk képviselni a Debrecen és térségét, hanem kiemelt szerepet vállalhatunk a határon átnyúló regionális közlekedési kapcsolatok újraélesztésében, amelyek a térség gazdasági fejlődésének nélkülözhetetlen alapjai. 

Közlekedésfejlesztés és autóbuszsáv "kátyúkkal"

Egyesületünk örömét fejezi ki, hogy Debrecen az Európai Unió által biztosított források felhasználásával is a közösségi közlekedés infrastrukturális fejlesztését elősegíti. Azonban úgy látjuk, hogy az elmúlt hónap végén Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének Tulajdonosi Bizottsága által sürgősségi indítványként tárgyalt benyújtandó pályázat kellő szakmai előkészítésére nem került sor és civil szervezetekkel sem történt egyeztetés. Már ezen a bizottsági ülésen jeleztük, hogy a források felhasználása nem a leghatékonyabb, mivel a tervezett fejlesztések egy része nem a leginkább szükséges helyeken történne.

Tartalom átvétel