Magyarország

Nyomtatás

Választások a Nemzeti Együttműködési Alapban

Választások a Nemzeti Együttműködési Alapban

A Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány február 4-én tájékoztatót és vitafórumot tartott a NEA (Nemzeti Együttműködési Alap) eddigi tevékenységéről és a közelgő választásokról. Akik a civil szektorban működnek, jól ismerik ezt a mozaik szót, mert az általa kiírt pályázatok fontos tényezői  a civil szervezetek forrásteremtésének.

Ökopolémia a közlekedésről: Sínen vagyunk vagy tévúton járunk

Ökopolémia a közlekedésről: Sínen vagyunk vagy tévúton járunk

Múlt hét pénteken, május 29-én kora este tartotta az Ökopolisz Alapítvány az Ökopolémia a közlekedésről című műhelybeszélgetését, melyen egyesületünk is részt vett. A vitaindító beszélgetés vendégei Andó Gergely (a Magyar Közlekedés főszerkesztője), Borza Viktor (a BME Közlekedés- és Járműmérnöki Kar munkatársa) és Pongrácz Gergely (a BKK igazgatótanácsának korábbi tagja) volt.

ATTAC - Vonzó városi közlekedés az elérhetőbb városokért

2014. március 13-án Miskolcon tarották az ATTAC projekt záró konferenciáját, amin egyesületünk is részt vett. Az ATTAC projekt (Attarctive Urban Public Transport for Accessible Cities) a Dél-Kelet Európai Program keretében valósult meg a Miskolc Holding Zrt., az olasz Közlekedési és Logisztikai Intézet (ITL), Marche Régió (Olaszország), a Nagyváradi Közszállítási Vállalalt (OTL), Burgas, Kassa, a Maribori Egyetem (Szlovénia) és a Thessalonikii Közösségi Közlekedési Hatóság együttműködésével. A projektvezető a Miskolc Holding Zrt. volt, aminek tagvállalata az Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK). A partnereken kívül még 3 társult szervezet is segítette a munkát: Maribor Városa, a Romániai Közlekedési Egyesülés (URTP) és a Kassai Közlekedési Vállalat. A projekt célkitűzése az volt, hogy felkutasson már működő innovatív közösségi közlekedési megoldásokat, és megvizsgálja annak bevezethetőségét a partnereknél. Ezen kívüli elkészült egy szakpolitikai ajánlás is, amely a közlekedést érintő fejlesztésekhez nyújt iránymutatást.

Kis lépés a vasútnak, nagy lépés az utasnak

Utazás határok nélkül
MD Tócóvölgyben, Fotó: Sáfri Péter

A MÁV START Zrt. közzétette a 2011. december 11-től 2012. december 8-ig tartó menetrendi időszakra érvényes menetrendjét (http://www.mav-start.hu/res/2011_2012_evi_menetrend.pdf). A korábbi híradások nagyívű tervekről, több vonatról szóltak. Sajnos országos szinten ezekből csak kevés valósult meg. Debrecen és környéke azonban szerencsésebb helyzetben van, mivel néhány kivételtől eltekintve a környező vonalakon évek óta ütemes menetrend szerint közlekednek a vonatok. Ezen túlmenően régiónkat érintendő kedvező változások is történtek, amelyeket egyesületünk ezúton is üdvözöl.

Új útvonalon az iránytaxi

Május 1-jétől új útvonalon és alacsonyabb áron vehetik igénybe a kertségben élők a Debrecen és Gáspár György kert között közlekedő iránytaxit.

Ünnepi menetrend

A Hajdú Volán járatai is módosított rend szerint járnak az ünnepen.

Eredménytelenül zárulhat a villamos ügy?

Eredménytelenül zárhatja uniós pénzből finanszírozott közlekedési nagyberuházásait Debrecen, Szeged és Miskolc.

Két keréken Nagyváradra

2010-re kerékpárút épülhet Nagyvárad és Berettyóújfalu között. A Hajdú-Bihar és Bihar megyét összekötő 80 km-es utat uniós pénzekből valósítanák meg.

Kezdődik a nyári idõszámítás

Ebben az évben március 29-én, vasárnap hajnalban lesz az óraigazítás, ekkor kezdődik a nyári időszámítás, amely október 25-ig tart.

Hazai közforgalmú autóbusz állomány

Elkészült a hazai közforgalmú autóbuszok kb. 95%-át (vagy többet) összesítő, autóbusz állomány táblázat.

Tartalom átvétel