helyi közlekedés

Nyomtatás

Éjszakai járat minden debreceninek

Éjszakai járat minden debreceninek

Dr. Papp László, polgármester, Debrecen

Tárgy:  Éjszakai járat minden debrecenieknek

Tisztelt Polgármester Úr!

Örömmel fogadtuk a  hírt az új repülőtéri járat (44R) indulásáról, amely a folyamatosan bővülő Debreceni Repülőtér kiszolgálását hivatott elősegíteni mind az utasforgalom, mind pedig az azt kiszolgáló személyzet tekintetében. Úgy gondoljuk, hogy a korábbi repülőtéri járathoz képest jobban fogja szolgálni az utasok igényeit és az is fontos, hogy a járatok normál díjszabással vehetőek igénybe a korábbi különdíjas szolgáltatáshoz képest. A helyi közlekedésbe történő integráció a járatok kihasználtságát is hatékonyan elősegíti.

A város többi részének a repülőtérrel való kapcsolatának javítása érdekében nagyon szerencsésnek látjuk, hogy a Nagyállomásról a repülőtérre közlekedő autóbuszokhoz kapcsolódóan a 2-es villamos menetrendje is változik és a repülőjáratok menetrendjéhez igazítottan a kiszolgáló személyzet és repülőtéri utasok érdekében a ki- és bejutáshoz  a kora hajnali és a késő éjjeli órákban éjszakai járatok is indulnak a 2-es villamos vonalán.

Múzeumok Éjszakája idén még több nosztalgia busszal!

Múzeumok Éjszakája idén még több nosztalgia busszal!

Eltelt egy év és ismét Múzeumok Éjszakája. Mi pedig ismét hozzájárulunk ahhoz, hogy a kaland hazáig tartson. A korábbi évekhez hasonlóan idén is indítunk éjszakai nosztalgia járatokat és ismét bővítjük a kínálatot. A már megszokott éjszakai járatok mellet városnéző utakat is teszünk majd húsz percenként. Már 18:00-tól meg lehet tekinteni az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. Ikarus 311 típusú autóbuszát a MODEM melletti parkolóban.

Egy éves a 2-es villamos

Egy éves a 2-es villamos

Egy évvel ezelőtt, 2014. február 26-án indult el az első menetrend szerinti 2-es villamos. Akkor még néhány napig párhuzamosan közlekedett a 31-es és 32-es autóbuszokkal. Szükség is volt a párhuzamos járatokra, hiszen nem mindennapi egy új villamosvonal indulása, ezért mindenki egyszerre akarta kipróbálni az új vonalat. A 2-es a villamoson az első négy napon olyan sokan utaztak, mint utána egy hónapig összesen.

DKV Zrt. beszámolója. Ahogyan még sosem láttuk.

Figyelünk!

Hamarosan érkezik a nyár, ami azt jelenti a cégek számára, hogy el kell készíteniük az éves beszámolójukat. Nincs ez másként a DKV Zrt. háza táján sem, ahol a korábbiakkal ellentétben, excel táblázatok és varázsgrafikonok helyett egy szokatlanul részletes szöveges beszámolót készítettek a csütörtöki Közgyűlésre. Kifejezetten az önkormányzati képviselők részére készült, ennek ellenére extrém sok csemegét tartalmaz. Közlekedésbarátok számára érdekes és hasznos járműállománnyal kapcsolatos információk is vannak: tételesen fel van sorolva a kocsik éves futása km óra állással. 

Előre szólunk, hogy bizonyos részek ugyanakkor nehezen emészthetőek. A szakmai és idegen szavakkal tűzdelt megfogalmazások miatt komoly kihívás értelmezni egyes mondatokat a témában kevésbé jártas olvasók számára. 

Ezért most készítettünk egy rövidebb és egy hosszabb elemzést a beszámolóról. Ha valakinek nincs türelme részletes elemzéseket olvasni, akkor az alábbi két mondatban  összefoglaljuk a beszámoló lényegét:

  1. "Minden a legnagyobb rendben van!"
  2. "Ami nincs rendben, azt kezeljük, tehát a 1.) pontban foglaltak érvényesek."

Aki pedig további kulisszatitkokra kíváncsi olvassa tovább a hosszabb elemzést.

Kettévágva - Nyílt levél a villamosok közlekedésének korlátozásáról a Kossuth téri rendezvények miatt

Kettévágva - Nyílt levél a villamosok közlekedésének korlátozásáról a Kossuth téri rendezvények miatt

Az elmúlt években a közösségi közlekedést használók számára hátrányos gyakorlattá vált, hogy a Kossuth téren tartandó rendezvények miatt a villamosok forgalmát korlátozzák. Sajnos így történt az elmúlt hétvégén is.

Természetesen örülünk, hogy a Kossuth téren tartandó különféle rendezvények színesítik a város életét és nem utolsó sorban a villamosok is kiválóan ki tudják az eseményekhez kapcsolódó utazási igényeket szolgálni. Azonban a rendezvények miatt a villamosok útvonala kettévágásra kerül. A kieső szakaszon nincsen még villamospótló autóbusszal sem biztosítva a tovább utazás lehetősége, hanem a lezárt útvonalon az utasoknak gyalogosan, kell megtenniük az utat. A korlátozásról történő értesítés is rendszerint későn, a rendezvény előtt 1-2 nappal kerül nyilvánosságra. Több esetben a megállóhelyi utastájékoztatás sem utal a rendkívüli helyzetre, ezért az utasokat váratlanul éri. A főtéren átutazó utasok számára ez a megoldás kifejezetten hátrányos, hiszen más járatokat, vonatokat késhetnek le a megnövekedett utazási idő miatt.

Az utasok azért váltanak jegyet, bérletet, hogy utazásuk idejét lerövidítsék. Egy ilyen korlátozás az átszállás okozta időveszteség miatt azonban értelmetlenné teszi a közösségi közlekedés használatát. Gyalogosan jegy és bérlet váltása nélkül is lehet közlekedni.

Nagyerdei Stadion elérhetősége közösségi közlekedéssel

Nagyerdei Stadion elérhetősége közösségi közlekedéssel

Nagyon fontos a Nagyerdei Stadion rendezvényeire látogatók előzetes tájékoztatása a stadion megközelíthetőségéről, mivel ilyenkor lényegesen több az olyan utas, akik sem a menetrendet, sem a vonalhálózatot nem ismerik beható módon. Ezzel a vonalhálózati térképpel szeretnénk hozzájárulni a Nagyerdei Stadion látogatóinak tájékozódásához. Lent a nagy felbontású rajz is letölthető.

Debrecen nagyfelbontású vonalhálózati térképe (FRISSÍTVE!)

Debrecen nagyfelbontású vonalhálózati térképe (FRISSÍTVE!)

Elkészítettük Debrecen egységes integrált közösségi közlekedési vonalhálózati térképét, amelyen nem csak a villamos, a trolibusz és a helyi autóbuszvonalak vannak rajta, hanem a helyközi autóbuszok megállói, átszállási lehetőségek és a vasúti megállóhelyek is.

ATTAC - Vonzó városi közlekedés az elérhetőbb városokért

2014. március 13-án Miskolcon tarották az ATTAC projekt záró konferenciáját, amin egyesületünk is részt vett. Az ATTAC projekt (Attarctive Urban Public Transport for Accessible Cities) a Dél-Kelet Európai Program keretében valósult meg a Miskolc Holding Zrt., az olasz Közlekedési és Logisztikai Intézet (ITL), Marche Régió (Olaszország), a Nagyváradi Közszállítási Vállalalt (OTL), Burgas, Kassa, a Maribori Egyetem (Szlovénia) és a Thessalonikii Közösségi Közlekedési Hatóság együttműködésével. A projektvezető a Miskolc Holding Zrt. volt, aminek tagvállalata az Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK). A partnereken kívül még 3 társult szervezet is segítette a munkát: Maribor Városa, a Romániai Közlekedési Egyesülés (URTP) és a Kassai Közlekedési Vállalat. A projekt célkitűzése az volt, hogy felkutasson már működő innovatív közösségi közlekedési megoldásokat, és megvizsgálja annak bevezethetőségét a partnereknél. Ezen kívüli elkészült egy szakpolitikai ajánlás is, amely a közlekedést érintő fejlesztésekhez nyújt iránymutatást.

Amikor "Ketteske" beelőz

Ketteske beelőz

Megvizsgáltuk közelebbről az 1-es és 2-es villamos menetidejét. A két villamosvonal menetrendjét összevetve meglehetősen különös dologra lettünk figyelmesek: A Kálvin tér és a Nagyállomás között a 2-es villamos gyorsabb! Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a menetrend szerint, a Kálvin térről 10:00-kor induló 1-es villamost - az ugyanezen megállóhelyről egy perccel később induló - 2-es villamos a Szent Anna utcánál nem csak, hogy beéri, hanem le is hagyja

Diákigazolvány: Ha elhagyod az OM azonosítód ugyanaz marad!

(kép: bkvfigyelo.blog.hu)

Néhány hete a DKV Zrt. közleményt adott ki, hogy a diákigazolvány száma helyett 7-sel kezdődő OM azonosítót kell ráírni a bérletszelvényre. A bérletszelvényre azonban továbbra is csak annyi van ráírva, hogy az igazolvány számát kell ráírni. Az ügyfélszolgálaton szóban azt a tájékoztatást adták, hogy nem gond, ha véletlenül az igazolvány száma került rá, de februártól az OM azonosítót írjuk rá. Az Ügyfélszolgálatot írásban is megkérdeztük arról, hogy mi célt szolgál ez a változás és mi történik akkor, ha mégsem az OM azonosító kerül feltüntetésre. Megérkezett a válasz: Nincs bünti, de igazolni kell, hogy a diákigazolvány a tiéd, azonban ez kisebb-nagyobb procedúrával jár. A változások legfőbb oka pedig az volt, hogy az elhagyott, eltulajdonított vagy megrongálódott igazolványok számát utólagosan nehezebb igazolni, mint az OM azonosítót,  amely "a diák tanulmányainak folytatása során végig azonos marad."  A válasz a hajtás után.

Tartalom átvétel