helyi közlekedés

Nyomtatás

Módosított menetrendek: Az egyik húsz, a másik egy híján tizenkilenc

Módosított menetrendek: Az egyik húsz, a másik egy híján tizenkilenc

Holnaptól változik a debreceni helyi közlekedés menetrendje. Habár néhány forgalmasabb vonalon már visszatért minden régi kerékvágásba, azonban sok helyen találkozni bosszantó módosításokkal. Bizonyos vonalakon munkanapokon is hétvégi (szombati) menetrend volt érvényben, amelyek néhány járattal meg lettek toldva. A legújabb módosítás alapja a tanszünetes munkanapi menetrend, amelyekből bizonyos járatok törlésre kerültek. A végeredményt tekintve pedig sok vonalon érdemi változás nem történik, hiszen maradtak az óránkénti követési idők. Sőt, a külterületek felé közlekedő járatok esetén közel három órás “üzemszünet” is van munkanapokon.

Több vonalon megszüntetésre kerültek olyan utolsó járatok, amelyek megszűnése azért érthetetlen, mert ezek a járatok garázsmenetként, utasok nélkül ugyanúgy közlekednek, a megszüntetett járattal közel azonos útvonalon. Ez érdemi költségcsökkentést biztosan nem eredményez.

A járványhelyzet alaposan felforgatta a közösségi közlekedést, azonban úgy gondoljuk, hogy a módosított, helyenként átláthatatlan menetrendek csak tovább rontják a közösségi közlekedés megítélését. A vészhelyzet végével minél hamarabb vissza kell térni minden vonalon a szokásos menetrendhez.

Az alábbiakban részletesen kigyűjtöttük a változásokat. Amennyiben nem elégedett a módosított menetrendekell, feltétlenül írja meg az észrevételét. Az észrevételeket az erre kialakított űrlapon várjuk, illetve javasoljuk, hogy küldje el a szolgáltató részére is.

 
Részletes változások:
  •  1

Munkanapokon tanszüneti munkanapi menetrend szerint közlekedik.
 
  •  2

Munkanapokon tanszüneti munkanapi menetrend szerint közlekedik.
 
  •  3 / 3A

Munkanapokon szabadnapi menetrend szerint közlekedik.
 

Éjszakai járat minden debreceninek

Éjszakai járat minden debreceninek

Dr. Papp László, polgármester, Debrecen

Tárgy:  Éjszakai járat minden debrecenieknek

Tisztelt Polgármester Úr!

Örömmel fogadtuk a  hírt az új repülőtéri járat (44R) indulásáról, amely a folyamatosan bővülő Debreceni Repülőtér kiszolgálását hivatott elősegíteni mind az utasforgalom, mind pedig az azt kiszolgáló személyzet tekintetében. Úgy gondoljuk, hogy a korábbi repülőtéri járathoz képest jobban fogja szolgálni az utasok igényeit és az is fontos, hogy a járatok normál díjszabással vehetőek igénybe a korábbi különdíjas szolgáltatáshoz képest. A helyi közlekedésbe történő integráció a járatok kihasználtságát is hatékonyan elősegíti.

A város többi részének a repülőtérrel való kapcsolatának javítása érdekében nagyon szerencsésnek látjuk, hogy a Nagyállomásról a repülőtérre közlekedő autóbuszokhoz kapcsolódóan a 2-es villamos menetrendje is változik és a repülőjáratok menetrendjéhez igazítottan a kiszolgáló személyzet és repülőtéri utasok érdekében a ki- és bejutáshoz  a kora hajnali és a késő éjjeli órákban éjszakai járatok is indulnak a 2-es villamos vonalán.

Múzeumok Éjszakája idén még több nosztalgia busszal!

Múzeumok Éjszakája idén még több nosztalgia busszal!

Eltelt egy év és ismét Múzeumok Éjszakája. Mi pedig ismét hozzájárulunk ahhoz, hogy a kaland hazáig tartson. A korábbi évekhez hasonlóan idén is indítunk éjszakai nosztalgia járatokat és ismét bővítjük a kínálatot. A már megszokott éjszakai járatok mellet városnéző utakat is teszünk majd húsz percenként. Már 18:00-tól meg lehet tekinteni az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. Ikarus 311 típusú autóbuszát a MODEM melletti parkolóban.

Egy éves a 2-es villamos

Egy éves a 2-es villamos

Egy évvel ezelőtt, 2014. február 26-án indult el az első menetrend szerinti 2-es villamos. Akkor még néhány napig párhuzamosan közlekedett a 31-es és 32-es autóbuszokkal. Szükség is volt a párhuzamos járatokra, hiszen nem mindennapi egy új villamosvonal indulása, ezért mindenki egyszerre akarta kipróbálni az új vonalat. A 2-es a villamoson az első négy napon olyan sokan utaztak, mint utána egy hónapig összesen.

DKV Zrt. beszámolója. Ahogyan még sosem láttuk.

Figyelünk!

Hamarosan érkezik a nyár, ami azt jelenti a cégek számára, hogy el kell készíteniük az éves beszámolójukat. Nincs ez másként a DKV Zrt. háza táján sem, ahol a korábbiakkal ellentétben, excel táblázatok és varázsgrafikonok helyett egy szokatlanul részletes szöveges beszámolót készítettek a csütörtöki Közgyűlésre. Kifejezetten az önkormányzati képviselők részére készült, ennek ellenére extrém sok csemegét tartalmaz. Közlekedésbarátok számára érdekes és hasznos járműállománnyal kapcsolatos információk is vannak: tételesen fel van sorolva a kocsik éves futása km óra állással. 

Előre szólunk, hogy bizonyos részek ugyanakkor nehezen emészthetőek. A szakmai és idegen szavakkal tűzdelt megfogalmazások miatt komoly kihívás értelmezni egyes mondatokat a témában kevésbé jártas olvasók számára. 

Ezért most készítettünk egy rövidebb és egy hosszabb elemzést a beszámolóról. Ha valakinek nincs türelme részletes elemzéseket olvasni, akkor az alábbi két mondatban  összefoglaljuk a beszámoló lényegét:

  1. "Minden a legnagyobb rendben van!"
  2. "Ami nincs rendben, azt kezeljük, tehát a 1.) pontban foglaltak érvényesek."

Aki pedig további kulisszatitkokra kíváncsi olvassa tovább a hosszabb elemzést.

Kettévágva - Nyílt levél a villamosok közlekedésének korlátozásáról a Kossuth téri rendezvények miatt

Kettévágva - Nyílt levél a villamosok közlekedésének korlátozásáról a Kossuth téri rendezvények miatt

Az elmúlt években a közösségi közlekedést használók számára hátrányos gyakorlattá vált, hogy a Kossuth téren tartandó rendezvények miatt a villamosok forgalmát korlátozzák. Sajnos így történt az elmúlt hétvégén is.

Természetesen örülünk, hogy a Kossuth téren tartandó különféle rendezvények színesítik a város életét és nem utolsó sorban a villamosok is kiválóan ki tudják az eseményekhez kapcsolódó utazási igényeket szolgálni. Azonban a rendezvények miatt a villamosok útvonala kettévágásra kerül. A kieső szakaszon nincsen még villamospótló autóbusszal sem biztosítva a tovább utazás lehetősége, hanem a lezárt útvonalon az utasoknak gyalogosan, kell megtenniük az utat. A korlátozásról történő értesítés is rendszerint későn, a rendezvény előtt 1-2 nappal kerül nyilvánosságra. Több esetben a megállóhelyi utastájékoztatás sem utal a rendkívüli helyzetre, ezért az utasokat váratlanul éri. A főtéren átutazó utasok számára ez a megoldás kifejezetten hátrányos, hiszen más járatokat, vonatokat késhetnek le a megnövekedett utazási idő miatt.

Az utasok azért váltanak jegyet, bérletet, hogy utazásuk idejét lerövidítsék. Egy ilyen korlátozás az átszállás okozta időveszteség miatt azonban értelmetlenné teszi a közösségi közlekedés használatát. Gyalogosan jegy és bérlet váltása nélkül is lehet közlekedni.

Nagyerdei Stadion elérhetősége közösségi közlekedéssel

Nagyerdei Stadion elérhetősége közösségi közlekedéssel

Nagyon fontos a Nagyerdei Stadion rendezvényeire látogatók előzetes tájékoztatása a stadion megközelíthetőségéről, mivel ilyenkor lényegesen több az olyan utas, akik sem a menetrendet, sem a vonalhálózatot nem ismerik beható módon. Ezzel a vonalhálózati térképpel szeretnénk hozzájárulni a Nagyerdei Stadion látogatóinak tájékozódásához. Lent a nagy felbontású rajz is letölthető.

Debrecen nagyfelbontású vonalhálózati térképe (FRISSÍTVE!)

Debrecen nagyfelbontású vonalhálózati térképe (FRISSÍTVE!)

Elkészítettük Debrecen egységes integrált közösségi közlekedési vonalhálózati térképét, amelyen nem csak a villamos, a trolibusz és a helyi autóbuszvonalak vannak rajta, hanem a helyközi autóbuszok megállói, átszállási lehetőségek és a vasúti megállóhelyek is.

ATTAC - Vonzó városi közlekedés az elérhetőbb városokért

2014. március 13-án Miskolcon tarották az ATTAC projekt záró konferenciáját, amin egyesületünk is részt vett. Az ATTAC projekt (Attarctive Urban Public Transport for Accessible Cities) a Dél-Kelet Európai Program keretében valósult meg a Miskolc Holding Zrt., az olasz Közlekedési és Logisztikai Intézet (ITL), Marche Régió (Olaszország), a Nagyváradi Közszállítási Vállalalt (OTL), Burgas, Kassa, a Maribori Egyetem (Szlovénia) és a Thessalonikii Közösségi Közlekedési Hatóság együttműködésével. A projektvezető a Miskolc Holding Zrt. volt, aminek tagvállalata az Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK). A partnereken kívül még 3 társult szervezet is segítette a munkát: Maribor Városa, a Romániai Közlekedési Egyesülés (URTP) és a Kassai Közlekedési Vállalat. A projekt célkitűzése az volt, hogy felkutasson már működő innovatív közösségi közlekedési megoldásokat, és megvizsgálja annak bevezethetőségét a partnereknél. Ezen kívüli elkészült egy szakpolitikai ajánlás is, amely a közlekedést érintő fejlesztésekhez nyújt iránymutatást.

Amikor "Ketteske" beelőz

Ketteske beelőz

Megvizsgáltuk közelebbről az 1-es és 2-es villamos menetidejét. A két villamosvonal menetrendjét összevetve meglehetősen különös dologra lettünk figyelmesek: A Kálvin tér és a Nagyállomás között a 2-es villamos gyorsabb! Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a menetrend szerint, a Kálvin térről 10:00-kor induló 1-es villamost - az ugyanezen megállóhelyről egy perccel később induló - 2-es villamos a Szent Anna utcánál nem csak, hogy beéri, hanem le is hagyja

Tartalom átvétel