2-es villamos, ami még hátra van

Nyomtatás
Itt még együtt

Mint azt bizonyára tudjátok "karácsonyi ajándékként" megtörtént a 2-es villamos pályájának műszaki átadása. Most nem csak műszakilag, hanem a mindennapi utas szempontjából is megvizsgáltuk a vonalat és összegyűjtöttük a azokat a legnagyobb hiányosságokat, problémákat, amelyeket a tényleges elindulásig ki kell javítani. Nem csak a felvetett problémákkal, hanem valamennyi 2-es villamossal kapcsolatos észrevételt, javaslatot várunk, hogy egységes csomagban átadhassuk az önkormányzat munkatársainak. Lapozás után pontokba szedve, képekkel illusztrálva mutatjuk be az egyes eseteket.

  1. A Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium előtti villamosmegálló és buszmegálló között romlott az átszállási kapcsolat a megállóhely áthelyezése miatt. (2-es villamos ←→ 22-es busz között)

Megoldás: vissza kell helyezni a kereszteződés elé, külön fogadósáv kialakításával, így a buszmegállóként kialakított parkoló eredeti funkcióját visszakaphatja és az átszállási kapcsolat is javul.


  1. Kartács utca villamosmegálló a lakótelep felől nem közelíthető meg gyalogosan biztonságosan. A peronról a járda a Kartács utca szervizútjára vezet.

Megoldás: A kijáró szervizútra és a Kartács utcára is gyalogátkelő szükséges, valamint a villamosmegálló elejétől járda a belső szervizút felé, majd a belső szervizútra is szükséges a gyalogos étkelés akadálymentes biztosítása.


  1. A Doberdó utca - Kartács utca kereszteződésben megszüntetett gyalogátkelőhelyet javasoljuk visszaállítani, mivel eddigi gyakorlati funkciója sem a közösségi közlekedéshez kapcsolódott.


  1. Doberdó utcán a peronokhoz csak a keleti oldalon (Kartács utca felől) van gyalogos átkelési lehetőség. Ellenben a villamosmegálló a peron nyugati végén helyezkedik el. Ez A fő gyalogos útirány egyébként is a nyugati, Böszörményi út felől vezető irány lesz, ezért logikusan itt is szükség van gyalogátkelőhelyre.


  1. A Békessy Béla utcán a szerviz úton a parkoló autók ajtaja “rányílik” a vágányra. Ide korlát kellene, vagy a parkoló és a vágány közé keskeny járda (pl. ahogy Hunyadi utcán). A Görgey utca megálló peronjának a végére betonbója vagy korlát kihelyezését tartjuk szükségesnek, megelőzendő a ráparkolást.


  1. A Görgey utca villamosmegállóhely  keleti irányból való megközelítése meglehetősen kaotikus. Mind a Görgey utcai lakótömb, mind a Békessy Béla utca túloldala felől.

A Görgey utca felé különös módon korláttal van lezárva a süllyesztet szegély. Ide gyalogos átkelési lehetőség kellene, valamint a Békessy Béla utcán is szükséges gyalogátkelőhely kialakítása a szervizutak kereszteződésében. Tekintve, hogy ide korábban is buszmegálló kialakítását javasoltuk  a Böszörményi út irányába a 2-es villamos ←→ 24-es busz közötti átszállási kapcsolat biztosítása céljából. A megálló kialakítása történhet öbölben, ehhez azonban fákat kell kivágni, vagy a Klinikáknál hasonlatos módon szervizúton a fasor és a villamosmegálló között kialakítva a régi “sárga bódé” alap helyén.


  1. Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium (Civis utca) villamosmegálló (Nagyállomás felé) Gyalogosan nehezen megközelíthető a lépcsők hiánya miatt a lakótelep felől. Az akadálymentes megközelítés feltételei sem adottak.


  1. Martonfalvi utca kereszteződésében kialakított új bejáró útnál a gyalogos közlekedés lehetőségei irreálisan korlátozva vannak. A korlátok elbontása, gyalogátkelőhely kialakítása, valamint a lakótelep felé járda építése szükséges!



 

  1. A Károlyi Mihály utca villamosmegállóhelyen a Martonfalvi utca felől is szükséges lenne gyalogátkelőhelyre. Az ott lévő üzletsor továbbra is intenzív gyalogosforgalmat fog vonzani. Sőt, többet, hiszen mindkét irányú villamosmegállóhely az úttest túloldalán helyezkedik el. Ezen a szakaszon 30 km/h sebességkorlátozás bevezetését is javasoljuk a gyalogátkelőhely és az íves vonalvezetés miatt.


  1. A Dienes László Gimnázium hátsó bejárata melletti kerítés és az út között szűk a járda. Kerekesszékkel biztosan nem lesz járható amennyiben az iskola területének rovására nem lesz szélesítve a járda. Amennyiben marad a szűk keresztmetszet, úgy az út és a járda közé korlát is szükséges.



 

  1. A Kispiac bejáratával szemben gyalogátkelőhely kialakítása szükséges!


  1. Malompark kerékpárút átvezetésnél a nyugati oldalon a kerékpárút közepén van az oszlop

  2. A terveken megtalálható Ibolya utcai buszmegálló hiányzik! Buszos pótlás hogyan lesz megoldva?

  3. Csemete utcán busz és villamos közös peron megvalósul?

  4. A Csemete utca villamosmegálló nyugati irányból gyalogosan úgy közelíthető meg, hogy kétszer kell keresztezni mindkét vágányt. A gyalogosátkelő áthelyezése szükséges, és/vagy a villamosmegálló másik végén is szükséges gyalogátkelő az ésszerű megközelítés végett.


  1. Csemete utca - Mester utca ívnél van egy a vágányt átszelő járda. Ide szükség lenne a gyalogosoknak egy villamos által vezérelt lámpa, ami tilos jelzést ad a gyalogosoknak a villamos közeledése esetén azért, hogy a gyalogos miatt ne kelljen lassítania a villamosnak, ami miatt esetleg nem éri el a következő kereszteződésben a szabad jelzést.



 

  1. Mester utcán a parkolónál (a 2 gyalogos aszfaltozott átkelő kivételével) a pálya legalább egyik oldalára (javaslat: jobb vágány mellett) szüks égesnek látjuk a korlátot.

  2. Darabos utca villamosmegállónál a peronok csak a Darabos utca felől közelíthetőek meg, Bethlen utca irányából nem. Célszerű lenne a parkon (keresztbe) építeni egy járdát. Mindkét megállóban ki kell venni a korlátot. A buszmegálló és a villamosmegálló közé szintén szükségtelen a korlát.


  1. A Nagyállomásnál a felvételi épület előtti szerviz út és a 4-es főút kereszteződésében az aluljáróval párhuzamosan gyalogátkelőhely kijelölése szükséges.