2-es villamos

Nyomtatás

Egy éves a 2-es villamos

Egy éves a 2-es villamos

Egy évvel ezelőtt, 2014. február 26-án indult el az első menetrend szerinti 2-es villamos. Akkor még néhány napig párhuzamosan közlekedett a 31-es és 32-es autóbuszokkal. Szükség is volt a párhuzamos járatokra, hiszen nem mindennapi egy új villamosvonal indulása, ezért mindenki egyszerre akarta kipróbálni az új vonalat. A 2-es a villamoson az első négy napon olyan sokan utaztak, mint utána egy hónapig összesen.

Sokadik baleset a 2-es villamos vonalán. Figyelje a menetrendet!

Kerékpárost ütött el a villamos.

Ma késő délután villamos ütött el egy kerékpárost a Békessy Béla utcán nem messze a Csokonai Vitéz Mihály Gimnáziumtól. A kerékpárost a mentők vitték el, valószínű súlyos sérüléseket szenvedett. A villamosnak a szélvédője repedt be.

Sajnos a balesetek előfordulnak, azonban az ilyen rendkívüli helyzetekben rettentően komoly kihívást jelent a DKV-nak, hogy kellően tájékoztassa az utasokat és a helyzethez képest a legjobbat hozza ki. Kezdetben komoly tanácstalanság volt, mert volt, hogy a DAB-székháznál, volt hogy a Károlyi Mihály utcánál szállították át az utasokat az egyik villamosról a másikra. Mindeközben a villamoson az utasok semmit nem tudtak. A villamoson lévő monitorokon csak azt látjuk, hogy 130 éves a DKV, a megállóhelyi kijelzőkön pedig vagy az volt kiírva, hogy kevesebb mint egy percen (<1) belül érkezik a villamos, vagy az, hogy "Figyelje a menetrendet!".

2-es villamos: ismét pótolva - fekete, fehér, igen, nem

2-es villamos: ismét pótolva - fekete, fehér, igen, nem

Ma reggelre helyreállt a közlekedés, ismét jártak a villamosok. Sajnos a DKV a tegnapi gyors internetes reagálással ellentétben ezt csak reggel nyolc óra után tették közzé. Az öröm azonban korai volt. Nem sokkal tíz óra előtt ismét leállt a 2-es villamosvonalon a közlekedés. A hiba feltehetően ugyanaz, mint tegnap is volt. Információink szerint a problémát a felsővezeték okozza, mely összetörte néhány jármű áramszedőjének a szénbetétjét. A városházáról azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a hibát garanciában javítják. A hiba mértékéről és arról, hogy ez meddig tart sajnos nincs információnk.

Nem jár a 2-es villamos!

Villamospótló a Kossuth téren

Műszaki okok miatt szünetel a forgalom a 2-es villamos vonalon. Péntek este (2014. március 21-én) nem sokkal fél nyolc után valamennyi CAF villamos leállításra került. Korábban többen is tapasztalták, hogy az áramszedők ívet húznak, erősen szikráznak, gond van a villamosok áramfelvételével. Feltehetően ez az oka, az üzemszünetnek.

Keserédes 2-es villamos

Keserédes 2-es villamos

Minden rosszban van valami jó. Jelen helyzetben - sajnos - ez fordítva is igaz. 2014. február 26-án végre hosszú-hosszú várakozást követően elindulhatott a 2-es villamos és nem kevés érdeklődés övezte. A járatokon még az esti órákban is nagyon sokan utaztak. Ez külön öröm, hiszen jól látszik, hogy a megépült villamosvonal milyen kapacitással rendelkezik és sok utas elszállítására alkalmas. Ugyanakkor a jó dolgok mellett sok “apró” porszem is került a gépezetbe, amit továbbra sem hagyhatunk szó nélkül. Nem keresünk a kákán is csomót és nem is arról van szó, hogy nem tudunk örülni a jónak. Gyakran ér minket az a vád, hogy a negatív oldal szemléltetésére nagyobb hangsúlyt fektetünk és nem domborítjuk ki a jó dolgokat. Miért nem mondjuk azt, hogy szép az új villamos és a szkeptikus jóslatok ellenére jó hogy működik? Úgy gondoljuk, hogy a jó bornak nem kell cégér. Villamost nem a szépségéért kell építeni, hanem azért, hogy gyorsabb legyen az eljutás. Ha a lakásban korszerűsítjük a fűtést, mit sem érünk azzal, ha csak szebbek a radiátorok, de sem melegebb nem lesz a lakásban, sem pedig a fűtésszámla nem lesz kisebb.

Az elmúlt napok tapasztalatai azonban azt mutatják, hogy egyelőre tényleg csak a villamos szépségét mondhatjuk legnagyobb előnyének. Sajnos a 2-es villamos nem tud jobb menetidőt futni a 31/32-es buszoknál. Még utasok nélkül, tesztüzemben is azt tapasztaltuk, hogy a buszok hamarabb szelték át a várost úgy, hogy két irányból megkerülik a belvárost. Csúcsidőn kívül pedig egyenesen rosszabb a helyzet, hiszen, a villamosok még ritkábban is közlekednek.

Amikor "Ketteske" beelőz

Ketteske beelőz

Megvizsgáltuk közelebbről az 1-es és 2-es villamos menetidejét. A két villamosvonal menetrendjét összevetve meglehetősen különös dologra lettünk figyelmesek: A Kálvin tér és a Nagyállomás között a 2-es villamos gyorsabb! Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a menetrend szerint, a Kálvin térről 10:00-kor induló 1-es villamost - az ugyanezen megállóhelyről egy perccel később induló - 2-es villamos a Szent Anna utcánál nem csak, hogy beéri, hanem le is hagyja

Sajtóközlemény a 2-es villamos beindításával tervezett vonalhálózati módosításokról

Ez még tesztüzem.

Egyesületünk örömmel veszi, hogy hosszú idő után végre február 26-án tesztüzem keretében, elindul a debreceni 2-es villamos. Bízunk benne, hogy az utazóközönség nagy megelégedéssel fogja használni Debrecen város legújabb kötöttpályás viszonylatát.

Ugyanakkor aggodalomra ad okot, hogy a tervezett módosítások csak most, kevesebb mint három héttel a tervezett indulás előtt kerültek nyilvánosan ismertetésre. Ilyen rövid idő alatt nemcsak a megfelelő mélységű társadalmi párbeszéd lefolytatása lehetetlen, hanem az utazóközönség korrekt tájékoztatása is. Továbbra is rendkívül fontosnak tarjuk, hogy az utazóközönség számára legyen lehetőség érdemi észrevételeket tenni. Ennek függvényében pedig, még a márciusi határidő előtt el lehessen végezni a szükséges korrekciókat.

A nyilvánosságra hozott módosítások legnagyobb problémája, hogy nem kínál elfogadható lehetőséget az átszállásra a kötöttpályás hálózat vonalai és az autóbusz-vonalak között. Azon utasok számára sem, akiknek eddig is át kellett szállni, és azok számára sem, akik a változások miatt kényszerülnek majd erre. Ennek három komoly oka is van. Az átszállást biztosító megállóhelyek hiányoznak, - a jelenleg (31/32-es buszok) alkalmazotthoz képest - a 2-es villamosnál ritkább csúcsidei követési idők kerülnek alkalmazásra és a menetrendek rendszer szintű szintű összehangolásának hiánya.

2-es villamos: Még mindig nem tudni, hogyan fognak járni a buszok!

Együttállás

Még mindig nem ismert az utasok számára a 2-es villamoshoz igazodó autóbuszos vonalhálózat, annak ellenére, hogy a DKV Zrt. több változatot is készített az elmúlt hónapokban, azonban ezek közül egyetlen egy sem került került elfogadásra. Ezért a mellékelt levet juttattuk el Kósa Lajos polgármester úr részére aggodalmunkat kifejezve.

 

Nem ismert, hogy mely járatok szűnnek meg, mely járatok útvonala módosul, lesznek-e új járatok? Mivel nem csak egy egyszerű menetrendváltásról van szó, hanem sokakat érintő komplex módosításról, ezért rendkívül fontos, hogy megtörténjen az új vonalhálózat társadalmi egyeztetése, ahogy ez más nagyobb magyarországi városokban is megtörtént, illetve történik most is. (Budapest 4-es metró, Pécs új hálózat)

A társadalmi egyeztetést követően pedig kellő időt kell biztosítani az utasok számára, hogy megismerjék a módosításokat, fel tudjanak készülni a változásokra. (Más városban hónapokat biztosítottak erre, míg nálunk már csak kevesebb mint négy hét maradt)

 

Arról is szeretnénk információt szerezni, hogy az átszállásra kényszerülő utasok számára milyen viteldíj kompenzáció kerül kialakításra, hiszen a jelenlegi elavult viteldíjrendszerben - a többlet szolgáltatást nem nyújtó - átszállás extra költségeket jelent az utasok számára. Lesz-e átszállást biztosító menetjegy, vagy idő alapú jegy?

 Természetesen további együttműködésünket is felajánlottuk az átszállási kapcsolatok kialakításához és a társadalmi egyeztetés minél szélesebb körű lebonyolításához. Amint megkapjuk a választ természetesen közzétesszük.

2-es villamos, ami még hátra van

Itt még együtt

Mint azt bizonyára tudjátok "karácsonyi ajándékként" megtörtént a 2-es villamos pályájának műszaki átadása. Most nem csak műszakilag, hanem a mindennapi utas szempontjából is megvizsgáltuk a vonalat és összegyűjtöttük a azokat a legnagyobb hiányosságokat, problémákat, amelyeket a tényleges elindulásig ki kell javítani. Nem csak a felvetett problémákkal, hanem valamennyi 2-es villamossal kapcsolatos észrevételt, javaslatot várunk, hogy egységes csomagban átadhassuk az önkormányzat munkatársainak. Lapozás után pontokba szedve, képekkel illusztrálva mutatjuk be az egyes eseteket.

Élet a 2-es villamos után - 2. rész: Átszállás, gyaloglás, várakozás?

Egyelőre még csak próbaüzem

Előző cikkünkben nagyjából körvonalaztuk, hogy milyen változásokat hoz majd az utasok életében a 2-es villamos. Minden bizonnyal lesznek olyanok, akiknek majd át kell szállni és lesz olyan, akinek pedig pont a megváltozott útvonal hoz könnyebbséget azzal, hogy nem kell átszállnia. Most viszont azon utasok esetét vizsgáljuk meg, akik most is átszállnak utazásuk során és ezt követően is átszállással fognak közlekedni. Ami nem mindegy, az az, hogy ezt milyen módon tehetik meg.

 

Tartalom átvétel